28. března 2002
Nákladní divize Italských státních drah FS Trenitalia Cargo připravuje
po krachu jednání o fúzi s nákladní divizí Švýcarských spolkových
drah SBB nové projekty spolupráce se zahraničními partnery. Předseda
představenstva společnosti Trenitalia Cargo Giancarlo Laguzzi na počátku
března zveřejnil také projekt zásadní restrukturalizace podniku.
V rámci restrukturalizace by se měla ve spolupráci se švýcarskými SBB (a
později také s rovněž švýcarskou společností BLS Lötschbergbahn)
podstatně zvýšit výkonnost nákladní dopravy na tratích mezi Basilejí a
povodím Pádu. Projekt předpokládá, že nejdříve budou optimalizovány
spoje do Lombardie a Piemontu.
Giancarlo Laguzzi při prezentaci záměru uvedl, že zefektivňování provozu
přes Brennerský průsmyk bude probíhat ve spolupráci s rakouskými a
německými nákladními železničními společnostmi. Velkou pozornost hodlá
vedení Trenitalia Cargo věnovat rovněž rozvoji kombinované dopravy.
V současné době již probíhají jednání s Francií o vybudování
systému Ro-La na trati Orbassan-Aiton.
Giancarlo Laguzzi usiluje nejen o znovuzískání ztraceného podílu na
některých tazích, ale také o zvýšení spolehlivosti služeb nákladní
divize v případě spojů směřujících na sever země. Cílem pro letošní
rok je zvýšení přesnosti spojů z 35 na 70 až 80 procent. Obchodní
plán FS Trenitalia Cargo počítá rovněž s tím, že se obrat při
udržení stávajícího objemu přepravy zvýší o tři procenta a že se
současně o 30 miliónů € sníží provozní náklady.
Objem nákladní přepravy Trenitalia Cargo se v loňském roce snížil
o tři procenta. Obrat společnosti v obchodním roce 2001 byl ve srovnání
s předchozím rokem jen nepatrně vyšší a dosáhl 728 miliónů €.
A
2× tabulka
Výsledky Trenitalia Cargo
2000 2001
tunokilometry (mil. tkm) 90,40 87,68
obrat (v mil. €) 723 728
Pohyb zboží na italských hraničních
stanicích roce 2001 (v miliónech tun)
Brenner 10,09
Chiasso 11,65
Gorizia 1,42
Modane 9,61
Luino 5,05
Simplon 7,65
Tarvis 5,48
V. Opicina 1,37
Ventimiglia 1,08
Celkem 53,43