5. června 2003
Odbornou konferenci „Česká silniční doprava na cestě do Evropské unie“ minulý týden v Luhačovicích uspořádala Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska (ADSSF) ve spolupráci se sdružením JAGELLO 2000, Svazem dopravy ČR a pod odbornou záštitou Mezinárodního politologického ústavu Masarykovy univerzity v Brně.
Konference byla rozdělena do čtyř tematických bloků – účastníci si vyslechli například informace o možnostech získávání prostředků z fondů a dalších zdrojů EU před i po vstupu do unie či o platné legislativě pro silniční dopravu.
Nákladní a autobusové dopravě byly věnovány dva samostatné bloky. Ladislav Němec z odboru silniční dopravy MD ČR mimo jiné v souvislosti s přechodným obdobím pro liberalizaci kabotáže připomenul, že Česká republika zatím získala neoficiální příslib jednat o řešení této problematiky od Dánska, Nizozemska a Portugalska a že určitá možnost je i pro vyjednávání s belgickou stranou. S Německem, které je pro české silniční dopravce z hlediska kabotáže klíčovou zemí, nebyla zatím závazná dohoda o budoucí podobě bilaterálního režimu kabotáže uzavřena. Obě strany se pouze shodli na vytvoření společné česko-německé analýzy nákladů dopravců v obou zemích, na jejímž základě by měla být zahájena diskuse o konkrétních kvótách pro kabotáž.
(lan)