Odborný seminář

V Praze o problematice nákladních železničních vozů

Odborný seminář o problematice nákladní železniční dopravy, především nákladních vozů, uspořádala minulý týden v Praze společnost Jerid.

Julius Přenosil z pořádající společnosti účastníky semináře seznámil s cenovými aspekty používání soukromých železničních vozů. Ve svém vystoupení porovnával například závislost pokrytí nákladů na pořízení vagónů a hospodaření s nimi na výši přepravného a specifikoval výhody používání vlastních nebo pronajatých vagónů. Zabýval se i možnostmi sledování pohybu železničních vozů a zásilek ve vybraných zemích. Julius Přenosil například uvedl, že zatímco informační systém Českých drah patří v rámci evropských zemí mezi nejkvalitnější, v Polsku ani v Bulharsku podobný systém dosud vůbec neexistuje a poskytování veškerých informací závisí na pracovnících místních železnic.

O skladbě parku nákladních vozů ČD a vlastnostech modernizovaných či nově vyrobených vagónů na semináři hovořil systémový specialista pro modernizaci nákladních vozů z odboru kolejových vozidel Di-vize obchodně-provozní Českých drah Miroslav Kocháň. Miroslav Šenkýr z Divize nákladní přepravy slovenských drah představil nové uspořádání železnice na Slovensku a obchodní strukturu a vozový park Železniční společnosti.

Prezident Sdružení majitelů a provozovatelů soukromých železničních vagónů ČR Josef Šena na semináři přiblížil význam pronajatých nákladních vozů pro železniční dopravu a sekretář sdružení Manfred Schubert analyzoval dva hlavní faktory, které nejvíce ovlivňují oblast železniční dopravy v Evropě – dopravní politiku Evropské unie a Úmluvu o mezinárodní železniční přepravě COTIF (více informací k tomuto tématu přineseme v rozhovoru s Josefem Šenou v Dopravních novinách 29/02).

Součástí semináře byla i prezentace vybraných produktů firmy Jerid, například katalogů vozů, automatické kalkulace ceny prázdného běhu vozu či plánování revizí apod.

(von)

spinner