Námořní doprava

Vláda očekává obnovení námořní dopravy pod českou vlajkou

Vláda předpokládá, že se podaří obnovit námořní dopravu pod českou vlajkou. „Snažíme se k tomu vytvořit všechny podmínky,“ uvedl ministr dopravy a spojů Jaromír Schling poté, co kabinet na začátku minulého týdne schválil krátkodobý koncepční materiál na řešení situace ve vnitrozemské a námořní plavbě.
Česká republika v současné době nemá žádné vlastní námořní loďstvo, protože tuzemský rejdař Česká námořní plavba, ovládaná firmami spojenými s Viktorem Koženým, do konce roku 1998 všech 16 lodí prodala. Většina z nich se již před tím plavila pod maltskou vlajkou. Podle Jaromíra Schlinga lze nicméně předpokládat, že nové lodě, které by pluly pod českou vlajkou, Česká republika získá v rámci deblokace ruského dluhu.
V oblasti vnitrozemské plavby je podle ministra vzhledem k ekologičnosti vnitrozemské vodní dopravy vhodné zejména na Labi vytvořit takové podmínky, aby byla vodní cesta bez problémů po většinu roku splavná. O výstavbě nových plavebních stupňů na dolním Labi by mělo v lednu vydat stanovisko ministerstvo životního prostředí. V České republice je dnes přes tři sta kilometrů vodních cest.
(Hlavní zásady „Návrhu řešení současné situace ve vnitrozemské a námořní plavbě ČR“ zveřejníme na začátku příštího roku.)
(čtk) 

spinner