28. listopadu 2002
Po šesti letech se na vlečku podniku JHJ ALU Otvovice na trati Kralupy nad Vltavou-Kladno vrátily vlaky s nákladem zboží. Stalo se tak zásluhou aktivit společnosti SPEDI-TRANS Praha, s. r. o., která ve spolupráci s Českými drahami nákladem půl miliónu Kč zrušenou půlkilometrovou vlečku ze stanice Otvovice do bývalého podniku Řempo zrekonstruovala.
Současný majitel areálu poskytl mezinárodní logistické firmě prostory pro zajímavý logistický projekt. SPEDI-TRANS zajišťuje pro firmu Avirunion, a. s., dopravu, skladování a distribuci obalového skla pro výrobce nápojů a jeden z regionálních skladů byl situován právě do Otvovic; především pro možnost využít pro dopravu z výrobních závodů železnici. Oba výrobní závody – v Tep-licích a Novém Sedle u Lokte – jsou na železniční síť napojeny rovněž vlečkami.
SPEDI-TRANS tak postupně nahradí přepravu v kamiónech přepravou v moderních železničních vozech Habbins s posuvnou střechou, do nichž lze naložit 63 europalet – dvojnásobek nákladu kamiónu. Jen v příštím roce se přesun ze silnice na koleje týká 450 až 500 kamiónů. Výhodou skladu na ploše 2000 m2, který nový provozovatel adaptoval nákladem jednoho miliónu Kč, je také blízkost zákazníků, z nichž největší je pivovar Staropramen. Zavážení ze skladu již probíhá silničními vozidly.
„Železnice, která na sto let ovládla dopravu, začala v druhé polovině minulého století ztrácet pozice. Deštník direktivního plánování
obrovských kvant přepravy u nás její ústup z přepravního trhu oddálil. O to těžší bylo a je hledání nového místa. Vedle oblastí, kde může uplatnit své přednosti – přeprava hromadných substrátů a zásilek z vlečky na vlečku a na větší vzdálenosti – je to zapojení do logistických projektů s přepravou z domu do domu. Tento projekt je toho příkladem,“ řekl při oficiálním zahájení provozu vlečky 13. listopadu ředitel společnosti SPEDI-TRANS Josef Bazala.
(fš)