Infrastruktura

Vysočanská estakáda do provozu do konce září

Do konce září letošního roku by měl být obnoven provoz na jedné z nejfrekvento­vanějších pražských komunikací, Vysočanské estakádě, která je pro veškerou dopravu uzavřena od počátku ledna. Minulý týden to prohlásil stavbyvedoucí společnosti Stavby silnic a železnic Petr Večeřa s tím, že nový most bude o 1,6 metru širší.)

Pro vozidla o hmotnosti přesahující šest tun byla Vysočanská estakáda neprůjezdná kvůli jejímu havarijnímu stavu již od jara loňského roku. Podle Adély Němcové, tiskové mluvčí společnosti Stavby silnic a železnic, která rekonstrukci provádí, byla vozovka a nosná část estakády rychle zdevastována především v důsledku nedokonalé izolace mostu.

Při celkové rekonstrukci stavby SSŽ postupně zbouraly mostní příslušenství, vozovku, nosnou konstrukci a pilíře. Z původní mostní stavby tak zůstaly pouze základové patky dvanácti pilířů.

Při budování nového mostu SSŽ používají předpjaté nosníky, které mohou být vyrobeny v libovolné délce až do 36 metrů. Jejich relativně nízká hmotnost podle Adély Němcové umožňuje snadnou a rychlou montáž. V rámci rekonstrukce se počítá i se zavedením elektronicky řízeného rozstřikovacího zařízení proti vzniku náledí, které se v současné době využívá například na Barrandovském mos­tě.

Vysočanská estakáda tvoří důležitou spojnici centra Prahy s osmým, devátým a čtrnáctým obvodem a byla uvedena do provozu v roce 1967. Podle Petra Večeři by nová stavba měla mít životnost osmdesát až sto let. (von)

spinner