3. října 2016
3.10. - Služba Balíkobot.cz, která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, spouští jako první a jediný subjekt přímé datové napojení (API) České pošty. Díky němu mohou e-shopy již nyní přenášet data k zásilkám expedovaným přes ČP zcela automaticky. E-shopům toto rozšíření umožní zrychlit expedici zásilek přes ČP, tisk štítků a sledování zásilek ve vlastní administraci e-shopu, snížit chybovost na 0 procent a výrazně snížit náklady na pracovníky expedice zásilek.
Česká pošta jde e-shopům naproti. Připravuje přímé datové napojení (API). Díky němu bude na ČP možné přenášet data k zásilkám automaticky. E-shopy se nebudou muset přihlašovat do online podání a ani s daty jinak pracovat. Data jednoduše odešlou přímo do systému České pošty.
„O tomto rozšíření se diskutuje a spekuluje už několik let. Nyní je to realitou. Proto se nelze divit, že každý, kdo expeduje pomocí České pošty, na tuto funkci netrpělivě čeká. To, že čas jsou peníze, platí v oblasti e-commerce a v logistice obecně snad ještě víc než kdekoli jinde. Máme velkou radost, že nyní mohou naši klienti zefektivnit systém expedice také u zásilek přes Českou poštu a šetřit tak svůj drahocenný čas a peníze,“ říká Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz.
Česká pošta jako taková umožní automatické zasílání v roce 2017. API ČP lze ale začít využívat už nyní pomocí agregátoru přepravních služeb Balikobot.cz. Testování probíhalo ve spolupráci s touto službou, proto může Balíkobot.cz umožnit napojení s předstihem. Balíkobot zajišťuje e-shopům automatickou expedici zásilek a přímé napojení do deseti přepravních služeb, kterými jsou Česká pošta, PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zasilkovna, Uloženka, TOPTRANS a Pošta bez hranic. Také podporuje dalších více než 100 aktivních služeb přepravců, mezi kterými jsou balíkové přepravy, paletové přepravy, odběrná místa, ale i zasílání do celé EU. K realizaci přímého napojení lze využít jeden z 22 připravených modulů v ERP systémech nebo systémech pro tvorbu internetových obchodů, případně se lze napojit přímo.
Balíkobot ušetří při expedici zásilek průměrně 36 procent času zaměstnanců. Cena přepravy i uzavřené smlouvy s přepravci zůstávají zachovány. Balíkobot není přepravní služba, ale technologie pro automatickou expedici, tisk štítků a sledování zásilek. Expedice tak může probíhat přímo z administrace obchodu, je automatická a díky propracované validaci disponuje nulovou chybovostí. Hlavním přínosem pro e-shopy je ale úspora desítek procent času při expedici zásilek. Detailněji lze přínosy vidět v případových studiích nebo videu pod odkazy níže.
(tr)