Ing. Martin Elkán (Česká pošta) pro DN

Česká pošta letos očekává pozitivní hospodářský výsledek

Česká pošta letos očekává pozitivní hospodářský výsledek

Dopady nepříznivé ekonomické situace se nevyhnuly ani poskytovatelům poštovních služeb. Vedení České poš-ty nyní hledá cesty, které by měly státní podnik i do budoucna udržet na pozici nejvýznamnějšího subjektu na trhu. O aktuálním vývoji a plánech vedení podniku do budoucna jsme hovořili s vrchním ředitelem divize obchodu a marketingu České pošty Ing. Martinem Elkánem.

„Jak se na hospodaření pošty a na podobě poskytovaných služeb projevila ekonomická recese?“

„Samozřejmě i my pociťujeme ekonomickou recesi. Naši klienti hledají prostor pro úspory, například omezují reklamu nebo ji mnohem více cílí na konkrétní klienty, což logicky znamená úbytek zásilek. To se projevuje také v zásilkovém obchodu, neboť lidé nyní zboží objednávají daleko méně než v minulosti.“

„Reagujete na rostoucí konkurenci ze strany velkých zásilkových společností?“

„Děláme vše pro to, abychom byli nejlepší, a své služby stále zkvalitňujeme. Z projektů poslední doby mohu jmenovat třeba odpolední doručování balíků. Od 1. listopadu jsme tuto službu rozšířili i do většiny okresních měst. Dalším projektem, kterým držíme krok s nejaktuálnějším vývojem, je například elektronická avizace zásilek prostřednictvím SMS­.“

„Co pro podnik znamená memorandum o spolupráci v oblasti ICT a eGovernmentu, které vedení České pošty podepsalo v srpnu s ministerstvem vnitra?“

„Memorandum je pro nás významným dokumentem, který deklaruje Českou poštu jako partnera českého státu pro rozvoj jeho komunikační infrastruktury. Pošta se tak svým významem pro stát vrací do pozice, kterou zastávala v hluboké historii. Spolupráce s ministerstvem vnitra by měla přispět ke zlepšení elektronické komunikace mezi úřady navzájem a mezi úřady a občanem.“

„Jaké hospodářské výsledky do konce roku očekáváte?“

„Podle plánu pro tento rok – a zároveň podle toho, jak se vyvíjí současná ekonomická situace podniku – plánovaný hospodářský výsledek ve výši 50 milionů splníme. Je docela dost dobře možné, že uzavřeme rok s výsledkem ještě pozitivnějším.“

„V září Česká pošta oznámila propouštění administrativních pracovníků…“

„Myslím, že proces optimalizace počtu zaměstnanců je v současné době zcela na místě, zvlášť pokud jde o administrativu. Nejde jen o obecný trend, Česká pošta je přece především o službě veřejnosti a administrativní zázemí je sice zapotřebí, ale musí pracovat maximálně efektivně. Že Česká pošta postupuje v tomto ohledu v souladu se zákonem a platnou kolektivní smlouvou, je samozřejmostí.“

Pavel Toman

spinner