Průzkum Balíkobota

Česká pošta stále doručuje adresátům oznámení namísto balíků

Česká pošta stále doručuje adresátům oznámení namísto balíků

PRAHA (2. 12.) – Z výsledků studie služby Balíkobot.cz ze skupiny srovnávače Srovnáme.cz vyplývá, že například Česká pošta nedoručí adresátům při prvním pokusu více než 25 procent zásilek, což je 23 krát více než například u společnosti PPL. Namísto doručení zásilky adresátovi je 29 procent balíků vyzvednuto na poště, aniž by o to adresáti předem stáli.

Služba Balíkobot.cz pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, v průběhu listopadu pak monitorovala celkem 10 tisíc náhodně vybraných zásilek pro studii porovnání rychlosti a kvality služeb jednotlivých přepravců a jejich připravenosti na letošní vánoční sezónu.

V období testu bylo 58 procent balíků z internetových obchodů zaplaceno předem, a jen 42 procent bylo hrazeno dobírkou nebo hotově. Největší procento dobírek evidoval Balíkobot.cz u České pošty (50 %), na druhé straně nejnižší počty dobírek byly evidovány u přepravce DPD (37 %) a Zásilkovny (38 %). V den podání zásilky obchodníkem je doručeno jen velmi mizivé procento zásilek. Tato služba buď není přepravci nabízena vůbec, anebo je zastoupena pouze do jednoho procenta z monitorovaných zásilek (Česká pošta). Přes jedno procento se dostala pouze společnost Zásilkovna.cz.

„Službu same-day delivery, tj. doručení v den podání obchodníkem, nabízíme již nyní ve třech největších městech v ČR. Důraz na rychlost dodání zboží bude jednou z klíčových konkurenčních výhod e-shopů, proto se na rozšíření same-day delivery do dalších měst zaměříme i v příštím roce,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka a ředitelka Zásilkovny.

„Pro zákazníky je nejdůležitější, aby přepravce splnil, co slíbí a přijel v daný den a slíbený čas. V tom však stále velké množství přepravců pokulhává. Zatímco například PPL úspěšně doručí přes 80 procent zásilek druhý den po jejich podání, u České pošty je to pouze 57 procent. Úplně jiné statistiky pak vidíme u společností typu Zásilkovny, kde je odběr zásilek rozložen téměř rovnoměrně do 5 dnů po jejich odeslání. U společností tohoto typu je na volbě zákazníka, který den zásilku vyzvedne,“ dodal Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz.

Komunikace s adresátem přepravcům šetří peníze při marných doručeních, kterých je například u České pošty 25 procent. I proto se na komunikaci většina přepravců zaměřuje. „Počet spokojených zákazníků DPD výrazně roste díky nově spuštěné službě DPD Kurýr. Zákazník si upravuje doručení zásilky podle potřeby. Snadno si může změnit termín a místo doručení nebo se s kurýrem přímo spojit,“ uvedl Ondřej Vaňha, obchodní a marketingový ředitel DPD.

(red)

spinner