23. října 2008
Společnost DHL Express rozšiřuje služby ekologického doručování zásilek. Její vozový park v České republice se do konce roku rozroste o další čtyři vozidla s alternativním pohonem na zemní plyn. Celkem bude DHL Express v České republice provozovat pět vozidel značky Opel Combo CNG. Vozidla budou jezdit v Praze, Ostravě a Olomouci.
DHL Express tak prověřuje, zda jsou vozidla šetrná k životnímu prostředí schopna dlouhodobě nahradit v současnosti používaný vozový park. Vychází tím rovněž vstříc zákazníkům, kteří požadují služby šetrné k životnímu prostředí.
Vozidla na zemní plyn produkují výrazně méně škodlivin než vozidla s klasickým pohonem. A to nejen sledovaných škodlivin – oxidů dusíku, oxidu uhelnatého, oxidu uhličitého, pevných částic, ale i karcinogenních látek – polyaromatických uhlovodíků, aldehydů a aromátů včetně benzenu. Oproti benzinu zemní plyn nabízí potenciál 20– až 25procentního snížení emisí CO2.
„V budoucnu bychom se rádi zaměřili i na jiná alternativní vozidla. Problémem ale je to, že na českém trhu nejsou pro náš provoz příliš velké možnosti. Většinou se jedná o dodávky, které se hodí spíše na pozemní velkoobjemové přepravy,“ řekl vedoucí oddělení kvality a životního prostředí DHL Express ČR Ondřej Kulhánek. „Co se týče biopaliv, spoléháme na biopaliva druhé generace, která by měla mít větší účinnost vložené a získané energie a nebudou konkurovat potravinářské produkci. Shrnu-li to, CNG je v tuto chvíli a v nejbližších dvou až třech letech optimální cesta z pohledu technických možností, nákladů, dojezdu a životního prostředí,“ dodal.
Využívání alternativních vozidel je jednou z aktivit, kterými chce DHL Express dosáhnout cíle, k němuž se zavázala: snížit do roku 2020 produkci uhlíku o třicet procent. Další takovou aktivitou je služba GoGreen. Zákazník při ní může aktivně pomáhat k ochraně životního prostředí podporou vybraných projektů vedoucích ke snižování emisí oxidu uhličitého. Zásilky přepravované se službou GoGreen využívají stejné přepravní sítě jako běžné zásilky, avšak za malý příplatek dvou procent z přepravní ceny má klient možnost přispět na ekologické projekty a současně získat certifikát o eliminaci oxidu uhličitého vzniklého přepravou jeho zásilek.
(pat)