25. října 2007
Soutěž Exportní cena DHL slaví letos desátý rok své existence. Společnost DHL Express v České republice ve spolupráci s vládní agenturou CzechTrade společně uděluje toto prestižní ocenění malým a středně velkým exportním firmám s cílem poukázat na jejich význam pro českou ekonomiku.
Koncept čtyř nových soutěžních kategorií pokračuje i letos; navíc je rozšířen o specializovaný seminář CzechTrade zaměřený na praktické využití logistiky pro zvýšení exportu. Firmy zapojené do soutěže o Exportní cenu DHL získají možnost účasti na tomto semináři zdarma. Seminář s názvem Využití logistiky pro úspěšný export se uskuteční ve čtvrtek 15. listopadu v dopoledních hodinách ve Švandově divadle v Praze na Smíchově.
„Naši odborníci seznámí účastníky setkání s nejaktuálnějšími logistickými trendy, postupy a metodami, které jim pomohou například efektivněji využívat náklady na dopravu, skladování a další související služby při exportu výrobků,“ řekla minulý týden communication specialist DHL Express v ČR Pavla Křapová.
Vedle praktických rad a doporučení specialistů DHL, Dun & Bradstreet a CzechTrade dostanou přihlášení manažeři příležitost
poznat také výhody a přínosy využití free zón a budou se moci seznámit se speciálními druhy kontejnerů pro bezpečnou a efektivní dopravu v mezinárodním obchodě.
V loňském roce získala Exportní cena DHL novou podobu. Otevřela se tak širšímu okruhu českých podnikatelů ve všech regionech České republiky. „Český export za posledních deset let zaznamenal obrovský nárůst. Místo hlubokého deficitu dnes vykazuje obchodní bilance exportním přebytky. S tím se mění i Exportní cena. V průběhu uplynulých deseti let jsme museli reagovat na dynamiku vývoje českých exportérů a například upravit kritéria týkající se obratu, protože čeští exportéři rostli tak rychle, že jim 500 milionů Kč ročního obratu začalo být málo,“ uvedl express business unit director DHL Express v ČR Luděk Drnec.
Exportní cenu DHL nyní tvoří čtyři nové kategorie: Malá společnost, Středně velká společnost, Exportér teritoria a Exportér regionu. Hodnotícím kritériem exportérů je index, který se vypočítá jako násobek meziročního růstu exportu a podílu exportu na obratu. Na základě získaných výsledků je určeno pořadí a společnosti jsou rozděleny do kategorií.
(pat)