Ing. Milan Loidl (PPL CZ) pro DN

Liberalizace poštovních služeb by měla vést k narovnání cen

Před dvěma lety převzala Německá pošta (Deutsche Post) expresní přepravní společnost PPL CZ. Pro český podnik to znamenalo zahájení těsné spolupráce s dceřinou firmou Německé pošty, se společností DHL Express. Jak se tato spolupráce vyvíjí a co přináší PPL, o tom i o dalších otázkách jsme hovořili s jejím ředitelem pro marketing a obchod Ing. Milanem Loidlem.

„Jak probíhá spolupráce PPL CZ s DHL Express?“

„Vzhledem k tomu, že jsme si na začátku spolupráce jasně stanovili oblasti zájmu, vymezili služby, které budeme zákazníkům poskytovat, probíhá spolupráce velmi dobře. PPL mohla konečně zákazníkům nabídnout mezinárodní balíkové přepravy a další produkty z portfolia DHL a opačně, zákazníci DHL získali přístup ke kvalitní vnitrostátní balíkové přepravě. Pokud jde o zaměstnance obou firem, jak na obchodní, provozní a personální, tak i ekonomické úrovni probíhá komunikace na téměř denní bázi, která nepřekračuje rámec partnerství a vede ke společnému cíli – spokojenému zákazníkovi.“

Spíše se teď zaměřujeme na zdokonalení a zkvalitnění přeprav na soukromou adresu

„Jaké máte zkušenosti s využívání terminálů, které jste letos otevřeli a využíváte je spolu s DHL?“

„Díky společným terminálům v Plzni a Teplicích jsme se dostali do přirozených center obou regionů, což nám umožňuje rychleji a efektivněji obsloužit stávající zákazníky. Například zatím poslední otevřený terminál v Teplicích je vybaven vyspělou technologií, která má velký význam pro rozvoj expresní logistiky v tomto regionu. Navíc poskytuje všem současným i potenciálním zákazníkům DHL a PPL možnost získat přístup ke kvalitnímu nástroji, který vytváří prostor a podporu pro růst jejich vlastního businessu, a to na srovnatelné úrovni zemí EU.“

„Připravujete v závěru letošního roku ještě nějaké novinky či změny?“

„Konec roku je pro všechny balíkové služby extrémně náročný, proto bylo otevření nového depa v Humpolci poslední větší akcí v letošním roce. Spíše se teď zaměřujeme na zdokonalení a zkvalitnění přeprav na soukromou adresu. Tento produkt jsme založili na komunikaci s příjemcem a na jeho informovanosti. Na procesu je stále co zlepšovat, je to však mravenčí práce a doladění mnoha parametrů produktu.“

„Co přinesl letošní rok pro PPL?“

„Očekáváme, že letošní rok bude pro PPL ve znamení dalšího rekordního růstu – přepravíme téměř patnáct milionů balíků, což představuje meziročně téměř třicetiprocentní nárůst. Dosáhli jsme toho i díky nabídce dvou nových produktů: mezinárodní přepravě přes partnerskou DHL a již zmíněnému doručování na soukromé adresy. Zejména v tomto druhém produktu spatřujeme budoucnost, neboť navazuje na stále se rozvíjející internetové obchodování. Na podobné výkony samozřejmě musíme reagovat i výstavbou nových dep–terminálů. Letos jsme otevřeli tři nová depa v režii PPL (Brno, Praha-sever, Humpolec) a dva společné terminály s DHL. I do budoucna hodláme pokračovat v rozšiřování nabídky o nové služby a pružně tak reagovat na potřeby logistického trhu.“

„Předpokládáte, že se vaší činnosti dotkne očekávaná liberalizace trhu poštovních služeb? Jak se na tuto problematiku díváte?“

„Jako přímý konkurent pošty tento krok vítáme, nesouhlasíme však s termínem v roce 2013, na který byla posunuta. Liberalizace se sice nedotkne přepravy balíkových zásilek, ale měla by vést k narovnání cen v této oblasti. Nerad bych se pouštěl do detailních rozborů, ale není přece logické, aby cena podobné přepravy byla v případě pošty o třicet procent nižší než u soukromých společností, jako je PPL. To pak přirozeně vede k různým domněnkám. Například by mě zajímalo, jak pošta dotuje ztráty z produktů, ve kterých má silnou konkurenci. Že by ze zdrojů získaných díky monopolu?“ Pavel Toman

spinner