23. října 2003
Na jaře letošního roku došlo ke spojení společností DHL a Danzas. S ředitelkou marketingu společnosti DHL v České republice Lucií Jandovou jsme hovořili o pokračující integraci obou společností i o dalších významných událostech týkajících se aktivit DHL na českém trhu.
„Můžete s několikaměsíčním odstupem zhodnotit integraci společností DHL a Danzas, jež byla zahájena v dubnu letošního roku? Které kroky jste v České republice již uskutečnili a které plánujete na příští rok?“
„Integrace společností DHL a Danzas, která probíhá od dubna letošního roku, je plánována jako dlouhodobý proces. Lze říci, že vznikem ,nové‘ DHL vstupuje na trh společnost s nejširší nabídkou služeb. Pro našeho zákazníka to znamená, že již nebude muset hledat cenově a časově optimální řešení pro přepravu své zásilky a spolupracovat s několika partnery najednou. Vše dostane pod ,jednou střechou‘ DHL.
V první fázi celého procesu šlo především o zastřešení obou společností společnou značkou DHL, s čímž souvisela změna korporativní identity, komunikovaná prostřednictvím široce pojaté masmediální kampaně, a změna loga na všech našich firemních materiálech, budovách, vozidlech a uniformách. Souběžně se vytvořila nová struktura vedení společnosti.
V průběhu příštího roku dojde k právnímu spojení obou společností a představení nového společného portfolia služeb našim zákazníkům.“
„Jakou odezvu na integraci jste zaznamenali ze strany českých zákazníků?“
„Nová ,žlutá‘ DHL byla, jak jsem již v úvodu zmínila, představena na jaře letošního roku prostřednictvím celosvětové mediální kampaně, která běžela pochopitelně i na českém trhu. Pro přímou komunikaci se zákazníky jsme zvolili určité nástroje z oblasti direct marketingu, takže se naši zákazníci mohli dozvědět o veškerých změnách jednak prostřednictvím direct mailingové kampaně, jednak přímo od našich obchodních zástupců.
Naši zákazníci se mohli dozvědět o veškerých změnách jednak prostřednictvím direct mailingové kampaně, jednak přímo od našich obchodních zástupců
Naši zákazníci v této souvislosti oceňují především výrazné rozšíření produktového portfolia služeb společnosti DHL. V blízké budoucnosti tak budou moci využívat všech výhod tzv. ,one stop shopping‘, tedy objednávat u jednoho dodavatele, DHL, některou z mnoha nabízených způsobů přepravy (expresní, pozemní, námořní) nebo přímo na míru šitá logistická řešení.“
„Na přelomu loňského a letošního roku jste představili první aplikaci umožňující sledování zásilek, která je integrována přímo do prohlížeče Internet Explorer. Jaké procento vašich zákazníků tuto aplikaci v současné době využívá? Připravujete další možnosti rozšíření softwarového vybavení vašich zákazníků, jak jste avizovali?“
„V tomto okamžiku si naši novou aplikaci instalovalo přes 700 uživatelů, kteří ji také využívají. V blízké budoucnosti připravujeme aplikaci novou, jež bude schopna sledovat všechny zásilky zasílané prostřednictvím sítě DHL (včetně služeb bývalého Danzasu a Deutsche Post Euro Express).“
„Loni v prosinci začalo do Prahy létat letadlo DHL s větší kapacitou. Osvědčilo se nasazení většího a novějšího stroje? Jak se vyvíjela poptávka po přepravě?“
„Výměna Boeingu 727 za novější a prostornější Boeing 757 měla několik důvodů. Tím hlavním byla rostoucí poptávka po expresní přepravě a zpřísnění legislativy států Evropské unie, pokud jde o hlučnost a emise z letecké přepravy. Nový Boeing 757 splňuje všechny nové normy EU a je šetrný k životnímu prostředí. Jedním z dalších důvodů jsou pak technické parametry nového stroje, který může vzlétávat a přistávat při téměř nulové viditelnosti.“
„Jak se vyvíjí vaše spolupráce s Českou poštou?“
„V současné době je projekt na přepravu expresních zásilek sice zastaven, nicméně probíhají další jednání a analýzy o možných formách naší vzájemné spolupráce.“„Do konce září měly malé a střední firmy možnost přihlásit se do dalšího ročníku soutěže Exportní cena DHL.
Jaký o ni byl letos zájem? Plánujete do budoucna nějaké dílčí změny v pravidlech soutěže?“
„Letošní ročník Exportní ceny DHL je součástí široce pojatého projektu ,Exportní klub‘ a probíhá ve spolupráci s vládní agenturou na podporu exportu CzechTrade. Zájem exportérů o účast v soutěži je obdobný jako v letech předchozích, jednalo se tedy zhruba o 100 společností, které splnily podmínky na zařazení do soutěže. O pravidlech soutěže pro příští rok ještě nebylo rozhodnuto, ale samozřejmě se budeme snažit, aby byla pro zúčastněné co nejatraktivnější.“
(mna)