9. července 2009
Česká pošta v červnu otevřela novou pobočku v pražském nákupním centru Eden. V podobě nového pracoviště pošta představila směr, jímž se chce ubírat při otevírání poboček v budoucnu. Součástí nového designu by měly být nejen moderní informační technologie, ale také poštovní personál v nově navržených uniformách za přepážkami beze skel.
„Česká pošta je součástí kritické infrastruktury státu, řada jejích služeb se tak propojuje s výkonem státní správy. Určitě je proto dobře, že se pošta rozhodla ne namátkově, ale cíleně vymanit z doby reálného socialismu. Nová pošta má parametry nejmodernějších poboček evropských poštovních operátorů,“ uvedl při otevření pobočky v Edenu jako představitel zakladatele České pošty ministr vnitra Martin Pecina.
Nové pobočky spojí jednotný styl
„Pošta chce investovat do moderních technologií. Tyto investice musí sloužit ke zkvalitnění služeb a obsluhy našich zákazníků. Zároveň chceme zvýšit informovanost a zkvalitnit prostředí pro zákazníky i pro za-
městnance pošty. Tato nová pobočka je prvním výsledkem tohoto konceptu. Pokud se nám v reálném provozu potvrdí předpoklady, zahájíme postupnou přeměnu všech pracovišť pošty. Věříme, že to veřejnost a naši zákazníci přijmou kladně,“ řekl generální ředitel České pošty Petr Sedláček.
Po vyhodnocení pilotního provozu by měl nově otevírané pobočky spojovat jednotný vizuální styl, jehož součástí jsou i nové stejnokroje pracovníků. Podle vzoru zahraničních pošt zavádí Česká pošta také tzv. otevřené přepážky s cílem snadnější komunikace. Podle zahraničních statistik odstranění bezpečnostních skel nezvyšuje počet incidentů.
Česká pošta nabízí služby na 3364 pobočkách.
(pat)