9. listopadu 2010
Součástí skupiny Geis jsou v České republice Geis CZ a General Parcel Čechy a na Slovensku společnost TEN Expres Slovakia. V obou zemích skupina zaměstnává na 26 pobočkách a specializovaných pracovištích zhruba tisíc pracovníků, kteří loni vytvořili obrat přes dvě miliardy Kč. Celkový obrat celosvětově činného německého poskytovatele logistických služeb loni dosáhl zhruba 600 milionů €, informoval na začátku října jednatel společností General Parcel Čechy, Geis CZ a TEN Expres Slovakia Daniel Knaisl.
Skupina podle jeho slov standardně doručuje zásilky 24 hodin po jejich vyzvednutí u odesílatele na území České republiky či Slovenska. Další služby poskytují odesílatelům a příjemcům zásilek bližší informace o průběhu doručování či termínované dodání.
„Zákazník si může z nabídky vybrat a zkombinovat služby tak, aby odpovídaly charakteru zásilky. Frekventovanou službou, která svým způsobem zvyšuje kredit našich klientů u jejich zákazníků, je avízo o odchodu zásilky příjemci, tzv. SMS avízo,“ uvedl Daniel Knaisl.
Alternativou může být podle něj také avízo e-mailem. „Pokud klient zvolí tuto službu, obdrží příjemce jeho zásilky v den expedice automaticky na svůj mobil SMS zprávu, ve které bude uvedeno číslo zásilky, možnosti jejího sledování a informace o datu doručení,“ popsal službu SMS avízo Daniel Knaisl. „A pokud náš klient navíc potřebuje, abychom příjemce zásilky předem telefonicky informovali o přesnějším termínu doručení nebo s ním domluvili čas a místo doručení zásilky, nabídneme mu službu Telefonické avízo, která přesně splňuje tyto požadavky,“ dodal.
Významná část služeb je podle Daniela Knaisla zaměřena na zlepšení informovanosti odesílatele i příjemce, kteří požadují konkrétní informace v reálném čase. Mezi tyto služby patří například i Avízo o doručené zásilce v podobě SMS nebo e-mailové zprávy. „Vzhledem k tomu, že veškeré informace včetně informací od doručujících řidičů jsou přenášeny v reálném čase, můžeme v reálném čase informovat i naše klienty. Ti tak mohou také požadovat okamžitou zprávu v případě, že se zásilku z objektivních příčin nedaří doručit. Informaci jim v takovém případě zajistí aktivace služby Avízo o problematické zásilce,“ řekl dále Daniel Knaisl.
Unikátní Servis P.O.D.
„Zákazníci velmi oceňují službu Servis P.O.D., při které po doručení zásilky odesíláme na e-mail odesílatele doručovací list. Ten je potvrzen podpisem, případně i razítkem příjemce. Potvrzený doručovací list je možno úspěšně použít jako průkazný materiál v případě eventuálních dohadů či sporů s odběratelem. Servis P.O.D. tímto způsobem nabízí v České republie pouze General Parcel Čechy,“ uvedl Daniel Knaisl.
„Standardní doba doručení je 24 hodin po vyzvednutí zásilky. V případě důležitého zboží nebo zboží, které je objednáno just in time, nabízíme službu Garantované doručení,“ informoval dále Daniel Knaisl. „V tom případě doručíme zásilku v garantovaném čase (následující pracovní den). Pokud by se i přes veškeré úsilí stalo, že se doručení v garantovaném čase neuskuteční, proběhne přeprava zcela zdarma,“ zdůraznil Daniel Knaisl.
V ceně služby je automaticky zahrnuto avízo o doručení/nedoručení zásilky. „Přednostní doručení v dopoledních hodinách si klient zajistí výběrem služby Doručení do 12.00 hodin. Zásilku doručíme následující pracovní den po vyzvednutí, a to v dopoledních hodinách.
Služba je určena pro oblasti s vybranými PSČ, jejichž seznam lze nalézt na webu General Parcel Čechy (www.baliky.cz),“ řekl Daniel Knaisl.
Jednatel skupiny Geis v ČR a na Slovensku připomněl i služby, které zákazníci skupiny využívají již dlouhodobě. Za nejčastěji využívanou službu v obou zemích označil C.O.D. (výběr hotovosti při předání zásilky a zaslání částky odesílateli převodem na účet) a službu EXW, při níž cenu za přepravu zásilky hradí příjemce.
(pat) www.geis.cz