Ing. Milan Loidl (PPL) pro DN

„Růst e-commerce se výrazně odráží na rozvoji naší sítě“

„Růst e-commerce se výrazně odráží na rozvoji naší sítě“

Elektronický obchod zažívá v poslední době velmi dobré časy, roste zejména poptávka po mezinárodní přepravě zásilek. Přepravní firmy na tento boom reagují novými službami, PPL například novou službou Connect. O co konkrétně jde, jsme se zeptali ředitele pro marketing a obchod společnosti PPL CZ Milana Loidla.

„Novou službou PPL je Connect, který má výrazně zjednodušit posílání zásilek do zahraničí. V jakých zemích tato služba funguje, v čem je nová? Jaký je obecně zájem o mezinárodní zásilky?“

„Zájem o mezinárodní přepravu je ještě větší než o vnitrostátní a nově se rekrutuje i z oblasti e-commerce. Z tohoto důvodu jsme představili nový produkt Connect, který spojil Českou republiku, Polsko, Slovensko, Německo a země Beneluxu. Zásadní novinkou je orientace na příjemce, který dostane ve všech zemích stejné portfolio služeb, jako je notifikační e-mail, SMS nebo možnost využít sítě ParcelShopů. Z toho mohou přímo těžit internetoví prodejci, protože spokojení koncoví zákazníci mohou poskytovatele služeb a prodejce hodnotit a jejich přízeň pomůže podnikání úspěšně rozvíjet.“

„Nedávno jste oznámili překročení počtu 600 výdejních a podacích míst služby PPL Parcel-Shop. Ještě letos chcete překonat hranici 800 těchto míst. Jaký je váš konečný cíl?“

„Konečné číslo jsme si nedefinovali. V příštích dvou letech bychom se nicméně chtěli dopracovat k počtu dvou tisíc výdejních a podacích míst. Pokud rozvoj obchodu na internetu bude pokračovat stejným tempem, není ani toto číslo konečné.“

„Využíváte při rozšiřování sítě výhradně vlastní pobočky, nebo spolupracujete také s externími kamennými obchodníky? Co musí potenciální partner PPL splňovat?“

„Převážně jde o externí partnery. Podmínkou je reprezentativní vzhled obchodu, výloha, dobrá dostupnost a parkovací místa, celodenní pracovní doba a víkendy, připojení k internetu a dostatečný prostor k uložení balíků, do nějž nemají volný přístup zákazníci prodejny.“

** „Jak moc vám komplikuje činnost stav dopravní infrastruktury v ČR, zejména pak množství uzavírek v letošním roce? Museli jste kvůli tomu přijímat nějaká zvláštní opatření?“**

„Dalo by se říci, že stav se pomalu, ale opravdu zlepšuje. S tím ale bohužel souvisí množství omezení a uzavírek. Pokud jsou tyto akce známy dopředu, umíme se přizpůsobit změnou tras nebo harmonogramem jízd. Větší problém způsobují neplánované události, jako jsou dopravní nehody.“

„Nedávno jste otevřeli nové depo PPL ve Zlíně. Plánujete v blízké době další rozšiřování či posilování své sítě? Na které regiony se chcete zaměřit?“

„Páteřní síť dep a překladišť dnes pokrývá téměř všechna krajská města. Pobočka ve Zlínském kraji již existovala, díky rostoucímu počtu zásilek ale již kapacitně nevyhovovala. Podobně budeme reagovat i v jiných lokalitách, kde sice depa máme, ale už nám z nějakého důvodu nevyhovují. Kromě této obnovy počítáme i s další výstavbou, ale vše je zatím v rovině úvah.“

(tj)

spinner