Nový terminál DHL

Společnost DHL Express otevřela nový třídící terminál u dálnice D8

Společnost DHL Express otevřela nový třídící terminál u dálnice D8

PRAHA (13.6.) – Přední logistická společnost DHL Express slavnostně zahájila provoz v novém třídícím terminálu v blízkosti dálnice D8 v logistickém areálu Northpoint D8. Otevření tohoto moderního centra letecké expresní přepravy je reakcí na rostoucí objem přepravy zásilek pro oblast Prahy a Čech a přinese výrazné zlepšení servisu pro stávající i budoucí zákazníky DHL Express.

Nový třídící terminál DHL, který je plně v provozu již od dubna 2014, je umístěn na strategickém místě přímo u hlavního tahu z německého překladiště v Lipsku do Prahy. To je společně s asijským Hongkongem a americkým Cincinnati jedno ze tří globálních přepravních center v rámci celosvětové sítě společnosti DHL Express. „Jedná se o historicky největší provozní investici v České republice, která znamená výrazné zlepšení našeho servisu pro oblast Prahy a Čech, a umožňuje nám tak reagovat na stále se zvyšující a náročnější potřeby našich zákazníků a poskytovat jim spolehlivé a kvalitní služby. V praxi to znamená především rozšíření servisního okna, což umožňuje zákazníkům dostat jejich zásilky dříve a mít více času na přípravu a odeslání jejich exportních zásilek. Například Praha je nově obsluhována v době od 8:30 do 18:00 a podobně pozitivní dopad očekáváme i u ostatních českých poboček,“ říká Ian Wilson, generální ředitel DHL Express pro Českou republiku a Centrální Evropu.

Zrušení a přestěhování třech největších pražských poboček se obešlo bez jakéhokoliv dopadu na poskytované služby a servis. Díky strategické a výhodné pozici terminálu může společnost DHL Express rozšířit servis a časovou dostupnost Prahy a všech českých poboček a zvýšit tak kvalitu nabízených služeb. „Zapojení nových moderních technologií do třídícího procesu s sebou přináší nejen úsporu času během třídění zásilek, zvýšení jejich bezpečnosti, ale také značné snížení nároků na manuální práci a tím i zlepšení pracovních podmínek pro naše zaměstnance. S modernizací úzce souvisí standardizace našich provozních postupů a s tím logicky i zvýšení efektivity během celého procesu třídění, doručování a vyzvedávání zásilek, což má v konečném důsledku opět pozitivní dopad na naše zákazníky,“ říká Pavel Šmejkal, provozní ředitel DHL Express pro Českou republiku.

Terminál ročně p řijme a roztřídí téměř milion a půl importních a exportních zásilek přepravovaných společností DHL Express. V budově celkově pracuje přes 120 osob ve dvou směnách, z toho přes sto zaměstnanců přímo na provozních pozicích – kurýři a skladníci, devět pracovníků provozního vedení a 10 osob v administrativě. Investice do budovy se pohybují kolem 70 milionů korun, přičemž náklady na technologii, IT vybavení a bezpečnostní systémy přesáhly 50 milionů korun. Terminál je vybaven moderní třídící vysokokapacitním zařízením typu „posisorter“ (botičková třídička), jež je osvědčenou linkou, šetrně manipulující se zásilkami a zvyšující tak jejich bezpečnost.

Halu pro firmu DHL vybudovala společnost PointPark Properties (P3), specializovaný investor, developer a správce průmyslových nemovitostí. PointPark Prague D8 se nachází přibližně deset minut od centra Prahy na exitu 1 dálnice D8, která spojuje Prahu s Drážďany a Berlínem. Stojí zde pět budov o celkové ploše 71 130 metrů čtverečních a DHL Express se zařadila po bok firem jako VF, Puma, PMP PAL, In Time Spedice a další. V současnosti zde probíhá výstavba distribučního centra VF Corporation o ploše téměř 40 tisíc metrů čtverečních.

Na snímku: Zleva: Ian Wilson, Managing Director DHL Express Czech Republic & Central Europe, Roy Hughes, Managing Director Network Operations Europe, Tomáš Míček, Country Head P3 pro Českou republiku, Pavel Smejkal, Managing Director Network Operations Czech Republic, Luděk Drnec, Commercial Director Czech Republic & Central Europe.

spinner