​V Česku stále vede dobírka, loni počet zásilek vzrostl o více než 23 procent

​V Česku stále vede dobírka, loni počet zásilek vzrostl o více než 23 procent

20.4. – Společnost DPD potvrzuje trend rostoucí obliby platby na dobírku. Vyplývá to z interních statistik společnosti, kdy od srpna do prosince roku 2016 počet zásilek na dobírku činil v průměru o 80 tisíc měsíčně více než za totéž období v předešlém roce. Nejvíce lidé využívali možnost dobírky v období Vánoc, kdy počet zásilek v prosinci v obou letech překročil půl milionu, v roce 2016 to bylo však o 8,3 procenta více než v 2015.

Nakupující v českých e-shopech čím dál častěji využívají platbu při převzetí. Celkový počet zásilek na dobírku v období od srpna do prosince loni činil 2 130 000, zatímco v roce 2015 to bylo pouze 1 730 000. Nejvytíženějším měsícem byl prosinec 2016, kdy lidé zaplatili o 42 tisíc zásilek při doručení více než v prosinci roku 2015.

Zvýšil se také počet realizovaných transakcí, od srpna do prosince 2016 se vyšplhal na 102 tisíc, což je o téměř 38 procent více než v předešlém roce. Nejčetnějšími měsíci byly v obou letech listopad a prosinec. Nejvíce plateb kartou proběhlo u zásilek z modletického depa, hned za ním z depa ve Velkých Přílepech.

„Naše výsledky jsou důkazem, že má dobírka v ČR stále silný základ. My se v DPD dlouhodobě snažíme být průkopníkem inovací, informovat zákazníky a poskytovat jim nejjednodušší způsoby doručení včetně platebních možností - proto tento trend nevidíme jako příliš pozitivní. V západních zemích dobírku například téměř vůbec neznají a nákup bývá zaplacen bezhotovostně předem. Rádi bychom, aby i Češi vzali za své, že existují daleko komfortnější metody, které navíc uspoří jejich čas při předání zásilky kurýrem,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Dobírka patří k nejoblíbenějším platebním metodám v zemích střední a východní Evropy, dle statistik DPD její význam u Čechů roste.

(tj)

spinner