​Vloni bylo spokojeno s předvánočním doručováním balíků 83 procent Čechů

​Vloni bylo spokojeno s předvánočním doručováním balíků 83 procent Čechů

22.11. - Největší zkouškou pro přepravce zásilek je předvánoční období, kdy nárůsty počtu zásilek překračují i dvojnásobek obvyklého množství. Podle posledního průzkumu společnosti GLS bylo s posledním předvánočním doručováním v průměru spokojeno 83 procent Čechů, kteří si před Vánocemi nechali poslat balík některou z přepravních služeb.

Z průzkumu dále vyplývá, že většina zákazníků nestojí o víkendové či večerní doručování. Jen třetina respondentů uvedla, že by občas víkendové doručení využilo, stejně tak by využili večerní doručování, ale jen pokud by bylo bez příplatku. Podle Pavla Včely, ředitele GLS Česká republika, bude i letošní spokojenost se službami GLS nad tímto průměrem. Průzkum proběhl na reprezentativním vzorku 1050 respondentů.

Většina dotázaných během průzkumu uvedla, že preferuje standardní doručení zásilky během dne. Doručení mezi šestou a devátou hodinou večerní by často využívala jen třetina (34 %) respondentů a to jen za předpokladu, že by byla služba bez příplatku. Bez ohledu na příplatky by službu využilo jen 6,2 % zákazníků. Testování víkendového doručování ukázalo jeden závažný problém.

„Velmi často se opakovala situace, kdy příjemce deklaroval, že bude ve smluvený čas doma, ale nakonec jeho plány změnilo hezké počasí nebo jiné faktory,“ říká Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika. Zájem o víkendové doručování tomu napovídá. Jen třetina (33,5 %) respondentů uvedlo, že by tuto službu využila, a to jen za předpokladu, že by se nedal balík doručit během týdne. Víkendové doručení by v každém případě využilo jen 8,3 % respondentů.

Z průzkumu vyplynulo, že stále ještě 10 procent lidí nevyužilo doručení dárků balíkovým přepravcem, což společně s rostoucí oblibou nákupů u těch, kteří tuto cestu vyzkoušeli vloni poprvé, dává velký potenciál k růstu. Letošní doručování zásilek v předvánočním období může ovlivnit obtížné hledání dočasné pracovní výpomoci z důvodu rekordně nízké nezaměstnanosti. „Nedostatek volných pracovních sil na českém pracovním trhu je znatelný problém již téměř rok. GLS podnikla všechny potřebné kroky a na předvánoční období je připravena,“ uvádí Pavel Včela.

„Doručovací časy ovlivňuje i dopravní dostupnost a dojezdová vzdálenost. Proto GLS neustále posiluje svoji síť a v současné době má v České republice již 19 regionálních dep. V rámci Evropy vynaložila GLS na posílení své sítě přes 100 milionů eur,“ dodal ředitel GLS Česká republika.

(tj)

spinner