26. října 2015
Jednou ze stále více využívaných možností platby za přepravu zásilky je platba dobírky platební kartou. Tu již více než rok a půl nabízí také společnost Geis Parcel CZ. Jejího jednatele Daniela Knaisla jsme se zeptali nejen na to, zda už se podařilo s bankami dojednat snížení poplatku za platbu kartou, kterou pak musí přepravce přenášet na své zákazníky.
„Zákazníci expresních služeb stále častěji požadují platbu kartou. Tato možnost ale naráží na poměrně vysoké poplatky ze strany bank. Podařilo se již s bankami vyřešit výši poplatků za platbu kartou?“
„Možnost platby kartou za dobírku jako alternativu k hotovostní platbě jsme zavedli zhruba před rokem a půl. I když se jednalo o nemalou investici do platebních terminálů a softwaru a využití stále ještě není tak vysoké, jak by mohlo být, vidíme neustále rostoucí trend. K tomu určitě pomáhá i stále menší strach příjemců kartou platit, a to i díky bezkontaktní technologii, kdy příjemce nemusí svoji kartu vůbec dát z ruky. Je také pravdou, že část odesílatelů stále ještě nechce svým příjemcům možnost zaplacení dobírky kartou povolit. Důvodem jsou dosud relativně vysoké poplatky, které musí banky platit kartovým společnostem (VISA, MasterCard atd.) a které samozřejmě banka dále přenáší na nás a my na naše klienty. Pokud v některém segmentu klient pracuje s velmi nízkou marží, chápu, že si nemůže dovolit zaplatit další více než jedno procento z hodnoty zboží jen za to, že příjemce zaplatí dobírku kartou. Proto i my netrpělivě čekáme na uvedení nových regulí EU ohledně výše poplatků kartou do praxe. V okamžiku, kdy banky své poplatky sníží, budeme je moci snížit i my.“
„Jak se letos z pohledu firmy Geis Parcel CZ vyvíjí český trh s expresními zásilkami?“
„Díky viditelnému oživení české ekonomiky, ale i spotřeby českých domácností zaznamenáváme dvouciferný meziroční růst počtu zásilek. Významnou dynamiku růstu si zachovává oblast e-commerce.“
„Podle nedávno zveřejněného průzkumu společnosti A. T. Kearney roste výrazně zejména mezinárodní přeprava zásilek. Jak to vidíte vy?“
„Ano, i z našeho pohledu tomu tak je. Mnoho českých vývozců uspělo v zahraničí a o jejich zboží je tam zájem. Díky tomu rostou i počty zásilek do zahraničí. Významnou měrou k tomu opět přispívají i přeshraniční B2C přepravy, tedy zásilky z e-shopů.“
Tomáš Johánek