Smartex

Zákazníkům šetříme 40 procent nákladů za dopravu zásilek

Zákazníkům šetříme 40 procent nákladů za dopravu zásilek

Alexandr Michaljanič stojí u kormidla společnosti Smartex, kterou tvoří lidé s dlouholetými zkušenostmi a praxí v expresní přepravě nebo jiných oblastech dopravy a logistiky. Když firma začínala, neměl tento model v ČR obdoby. Co vše dnes Smartex nabízí a kam se tento druh služeb posunul?

„Už čtvrtým rokem se zabýváte mezinárodní expresní přepravou. Proč právě tento druh podnikání?“

„Expresní kurýrní služby byly a jsou, jak známo, poměrně nákladné. Naše firma to chtěla změnit a zpřístupnit špičkové služby v tomto oboru i firmám a jednotlivcům, kteří tento druh přepravy využívají sporadicky, a nemohou tak dosáhnout na vysoké slevy poskytované dopravci pouze jejich stálým zákazníkům.“

„Takže vaším hlavním byznysem je import a export zásilek prostřednictvím mezinárodních dopravců?“

„Přesně tak. Více než 85 procent našich zakázek se týká mezinárodní expresní přepravy. Zbytek objemů je rozložen mezi letecké cargo, námořní přepravu a pozemní přepravu po Evropě.“

„Proč zrovna název firmy Smartex?“

„Správná otázka. Zákazníci se na to také často ptají. Když jsme přemýšleli o názvu společnosti, chtěli jsme do něj vnést to, co podle nás děláme – chytrou expresní přepravu. Název je tedy zkratkou pro Smart Express.“

„Které dopravce využíváte?“

„V oblasti mezinárodních kurýrních služeb jsou na českém trhu čtyři hlavní hráči, se třemi naše společnost aktivně a dlouhodobě spolupracuje.“

„Kdo je vaším typickým zákazníkem a proč?“

„Naše služby jsou k dispozici všem, proto nás využívá poměrně široké spektrum subjektů od fyzických osob přes malé firmy až po nadnárodní společnosti. Převažují středně velké společnosti, které posílají 10 až 50 zásilek měsíčně. Naše interní statistiky udávají, že takto ušetříme zákazníkům více než 40 procent původních nákladů na přepravu.“

„V čem konkrétně váš byznys vašemu potenciálnímu zákazníkovi pomůže?“

„Některým společnostem pomáháme s cenovou optimalizací dopravy, jiným nabízíme širší paletu poskytovaných služeb a větší míru flexibility z hlediska termínu doručení, které by společnosti vázané na jediného dopravce nemohly dosáhnout.“

„Jak se změnil váš druh podnikání od doby, kdy jste začínali?“

„Když jsme rozjížděli Smartex, neměl tento model zprostředkování kurýrních služeb v České republice obdoby. Dnes řada neprůhledných firem náš model částečně kopíruje a většina z nich se chová jako klasický e-shop. Cílí na koncové uživatele a nabízí vnitrostátní balíkové služby, které prodává on-line s platbou předem. Z našich benchmarkingových testů vyplývá, že tyto společnosti často trpí nedostatkem povědomí a odborných znalostí o sektoru, ve kterém podnikají. Obvykle sice nabízejí cenově dostupnější služby (snaží se konkurovat České poště), ty jsou ale poměrně značně nespolehlivé a zcela nevhodné pro firemní zákazníky.“

„Co proti své konkurenci můžete nabídnout?“

„Nejvíce si ceníme kvalitního zákaznického servisu, který je na vysoké úrovni a dokáže rychle a efektivně řešit mnohdy komplikované požadavky našich zákazníků. Nabízíme širší spektrum expresních kurýrních služeb včetně služby direct courier, která je určena pro ty nejurgentnější zásilky a zajišťuje přímou přepravu z místa vyzvednutí na místo doručení ať už po zemi nebo letecky. Pro méně urgentní zásilky nabízíme doplňkové služby (námořní přepravu, letecké cargo, sběrnou službu a dokládky). Standardem je také vyzvednutí zásilek v den objednání s možností stanovení časového rozmezí, kdy se tak má stát, a platbu fakturou nabízíme i novým zákazníkům.“

** (PR)**

spinner