14. května 2016
Český i slovenský leasingový trh čeká další dobrý rok. Nadále se bude postupně posilovat podíl operativního leasingu, a to ve všech segmentech. Stále více mladších klientů dává přednost operativnímu leasingu před jinými finančními produkty. Myslíí si to alespoň generální ředitel společnosti UniCredit Leasing Jiří Matula.
„UniCredit Leasing letos slaví 25 let podnikání na českém trhu. Jak byste ho nyní charakterizoval, jaké byly hlavní milníky jeho podnikání na českém trhu?“
„UniCredit Leasing je dnes v České republice i na Slovensku jasnou dvojkou na leasingovém trhu se silnou ambicí dále růst. To dokazují loňské výsledky ve všech hlavních segmentech – například financovaná hodnota automobilů do a nad 3,5 tuny loni stoupla meziročně o 29 procent. Nejdynamičtějším segmentem zůstávají stroje a zařízení, ty dokázaly růst bezmála o polovinu (49,6 %). I díky spolupráci s mateřskou UniCredit Bank poskytujeme univerzální nabídku financování, jejímž základem jsou finanční a operativní leasing a úvěrové produkty. Vznikli jsme již v roce 1991 pod názvem Československo-rakouská společnost pro leasing, o tři roky později jsme se přejmenovali na CAC Leasing. V roce 2003 se pak vlastníkem celé společnosti stala Bank Austria. Po akvizici skupinou UniCredit v roce 2005 firma získala nové jméno a zařadili jsme se do největší evropské rodiny leasingových společností působící v 17 zemích. Poslední velkou změnou bylo spojení české a slovenské divize před dvěma lety v konsolidovaný celek pod jednotnou značkou UniCredit Leasing. Celkový objem poskytnutého financování do konce roku 2015 dosáhl téměř 20 miliard korun. Kromě automobilů a motocyklů na tom mají velký podíl i užitkové a nákladní vozy a stroje a zařízení. Specializované produkty UniCredit Leasing nabízí zemědělcům, lékařům nebo silničním či železničním dopravcům.“
„Jak obecně vidíte leasingový trh v letošním roce, jaké jsou hlavní trendy?“
„Předpokládáme, že český i slovenský leasingový trh bude čekat další dobrý rok. Nadále se bude postupně posilovat podíl operativního leasingu, a to ve všech segmentech. U vozidel se trh dále rozšiřuje, ať už na straně financovaných automobilů (přibývají nejluxusnější i nejlevnější značky) nebo na straně zákazníků (více mladších klientů se rozhoduje pro operativní leasing). S tzv. full-service operativním leasingem pak řidiči stačí jen otočit klíčkem, nastartovat, natankovat a vyrazit na cestu, všechno ostatní za jednu fixní nízkou splátku zařídí leasingová společnost.“
„Jak se podle vás bude dále poměr mezi leasingem a úvěry, co má větší budoucnost?“
„Zájem o operativní leasing pro soukromé klienty neustále roste, je to dáno také tím, jak je marketingově podporován velkými automobilkami. Nelze však říci, že by převažoval nad standardním úvěrem či klasickým leasingem. Potřeba vlastnit auto je v Češích zakotvena. U firemních klientů je nabídka individuálně přizpůsobena jejich potřebám a stále převažuje úvěrování.“
(tj)