Dělníci v sobotu dokončí na Barrandovském mostě pokládku speciálního betonu

Dělníci v sobotu dokončí na Barrandovském mostě pokládku speciálního betonu

24.10. - Dělníci v sobotu dokončí při kompletní rekonstrukci Barrandovského mostu v Praze pokládku speciálního UHPC betonu, který má vyšší životnost než standardní beton. Silničáři rovněž dodělají římsy, odvodnění a izolaci. Uvedla to včera mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. TSK letos od března opravuje most ve směru z Braníku na Smíchov, omezení na mostě mají skončit na konci letošního roku.

Stavbu tvoří dva mosty. Jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, je už opraven. Barrandovský most je z roku 1983 a denně ho přejede na 140 000 aut a je nejvytíženější komunikací v Praze.

"V sobotu se uskuteční poslední pokládka UHPC betonu, která dva dny tuhne. Dále budou dodělány římsy a odvodnění a ⁠izolace v oblasti mostního závěru," uvedla Barbora Lišková. UHPC beton je sice dražší než ten běžný, ale má oproti němu výhodu, že funguje jako izolace a je mnohem odolnější.

Poté začnou dělníci dělat takzvaný spojovací postřik a následně dojde na pokládku dvou vrstev vozovky. Následně silničáři začnou na most namontovávat mimo jiné svodidla, přimontují a namalují dopravní značení a dokončí portály a další. "Na závěr se uskuteční zatěžovací zkouška jako u jižní části mostu," dodala Barbora Lišková.

Jakmile TSK dokončí letošní práce, čeká most ještě poslední pátá etapa, při které budou dělníci sanovat povrchy. Při těchto pracích už nebudou na mostě žádná dopravní omezení.

Rekonstrukce mostu bude téměř dvakrát dražší než se předpokládalo. Místo 594,5 milionu bude stát zhruba 1,14 miliardy korun. Důvodem je velmi špatný stav původní konstrukce, inflace nebo použití modernějších technologií. Při započtení nulté fáze oprav, kdy byly opraveny mimo jiné pilíře, výše zmíněné páté fáze a zaplacení správce stavby se pak náklady vyšplhají na téměř 1,31 miliardy korun.

(čtk)

Foto: TSK

spinner