​Dostavba středočeských úseků dálnice D7 běží bez zimní přestávky

​Dostavba středočeských úseků dálnice D7 běží bez zimní přestávky

31.1. - Také v lednu panuje na stavbách všech tří úseků středočeské dálnice D7 čilý ruch. Vzhledem k blízkosti staveb u osídlených oblastí nebo těsně vedle stávající silnice I/7 se o tom může veřejnost přesvědčovat denně. Práce aktuálně dopravu nijak neovlivňují. Uvedlo to Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic pro Středočeský kraj a Kraj Vysočina.

Dostavba všech tří úseků středočeské části dálnice D7 byla zahájena v posledním kvartálu minulého roku. Dvě ze staveb, konkrétně „D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“ a „D7 Kutrovice – Panenský Týnec“, byly zahájeny v prosinci. Třetí stavba ze středočeské série, „D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“, byla zahájena již v říjnu. Právě na ní je znatelný posun a aktuálně se zde soustřeďuje největší množství jak lidských zdrojů, tak těžké techniky. K vidění jsou ve velkém zemní práce v celé délce stavby. Za bagry a buldozery je již znatelný nástin pravého jízdního pásu budoucí dálnice směr Chomutov. „Připravují se rovněž přeložky inženýrských sítí. Tuto část dálnice s délkou 3 350 m, jejíž součástí budou mimo jiné tři nové mosty, chceme uvést do provozu už v příštím roce,“ uvedl Jiří Veselý.

Zemní práce se odehrávají v těchto dnech také na dalších středočeských úsecích budoucí dálnice. Nezvykle teplé lednové počasí práce mírně komplikuje, a to kvůli značně podmáčenému terénu a zemině s vysokým obsahem jílu. „Každý metr základu budoucí dálnice je tak bojem těžké techniky s přírodou. Neustále proto sledujeme meteorologické prognózy a konfrontujeme je s nastaveným harmonogramem. Ten se opírá o plán, jehož cílem je v první řadě vystavět nové jízdní pásy dálnice vedle stávající silnice I/7. Po jejich dokončení na ně převedeme dopravu a silnici I/7 postupně přebudujeme na druhý jízdní pás dálnice. Toto řešení umožní efektivnější postup prací a zejména na plynulost dopravy během stavby bude mít minimální dopady,“ uvedl Jiří Veselý.

„D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“

- cena stavby: 1 535 mil. Kč bez DPH

- zhotovitel: sdr. SWIETELSKY stavební s.r.o. a HERKUL a.s.

- délka stavby: 6 620 m

- uvedení do provozu 2027

„D7 Kutrovice – Panenský Týnec“

- cena stavby: 1 390 mil. Kč bez DPH

- zhotovitel: Společnost D7 MÚK Kutrovice – Panenský Týnec (MI Roads a.s., COLAS CZ, a.s., Doprastav, a.s. a Duna Aszfalt)

- délka stavby: 6 764 m

- uvedení do provozu 2027

„D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“

- cena stavby: 532 mil. Kč bez DPH

- zhotovitel: SILNICE GROUP a.s.

- délka stavby: 3 350 m

- uvedení do provozu 2026

(lan)

Foto: ŘSD

spinner