​Kapsch TrafficCom bude pokračovat v provozu rakouského kamionového mýta

​Kapsch TrafficCom bude pokračovat v provozu rakouského kamionového mýta

6.12. - Rakouský dálniční operátor ASFINAG potvrdil, že po 18 měsících ukončil tendr na pokračování provozu svého dálničního mýta pro nákladní auta nad 3,5 tuny. Projekt zvaný „GO Maut 2.0“ spočívající v instalaci a technickém provozování inovovaného mikrovlnného mýtného systému vyhrál opět Kapsch TrafficCom, který s dceřinou společností Kapsch Telematic Services provozuje mýtné také v České republice nebo v Polsku. „Od roku 2004 tady máme v provozu stabilní a spolehlivý systém, uzavřenou zakázkou jsme si zajistili pokračování tohoto úspěšného modelu,“ říká generální ředitel ASFINAG Bernd Datler.

Kapsch bude rakouské mýto provozovat deset let s opcí na prodloužení až o dalších pět roků. „Jsme rádi, že se podařilo potvrdit naše silné postavení i v mateřském Rakousku,“ vysvětluje Karel Feix, generální ředitel tuzemského Kapsche. Přechodná modernizační fáze bude probíhat celý příští rok a „staronové“ vylepšené mýto bude spuštěno od roku 2018. Změny se nedotknou žádného z milionu uživatelů, v provozu zůstávají rovněž stejné palubní jednotky.

Rakousko se rozhodlo zůstat u mikrovlnného mýtného systému, který spolehlivě na tamní dálniční síti funguje od roku 2004, a nalézt v tendru nové provozovatele technologické části spolu se technickou infrastrukturou na silnicích, a provozovatele zúčtovacího/platebního (billing) systému.

„Po nedávném vítězství mikrovlny ve Slovinsku je Rakousko dalším potvrzením, že mikrovlnné mýtné systémy jsou stále moderní a žádané, a že zůstávají nejvhodnější volbou pro zpoplatňování dálnic s dominantním kamionovým provozem,“ doplňuje Karel Feix. Podle něj se ASFINAG na rozdíl od českých politiků nenechal komerčními zájmy vmanipulovat do bláhové ideje technologicky neutrálního tendru, a protože už je vlastníkem spolehlivého mikrovlnného mýta, rozhodl se pokračovat další desetiletí v jeho využívání. „Pro náš trh je zajímavé, že slovenský SkyToll se přes vehementní zájem o provozování českého mýta stejně silně nezajímal také o rakouský tendr,“ dodal Karel Feix.

(tj)

spinner