8. prosince 2020, čtk
8.12. - Oprava mostu přes vodní nádrž Nové Mlýny po tři čtvrtě roku spěje ke zdárnému konci. Na mostě se včera uskutečnila zátěžová zkouška. Na jednotlivé plochy najelo šest naložených nákladních vozů o celkové tonáži 192 tun a silničáři měřili průhyb. Zkouška ukázala, že se konstrukce vrací do své původní polohy. Termín zprovoznění mostu na silnici I/52 vedoucí z Brna na česko-rakouskou hranici u Mikulova je nejpozději od 13. prosince, řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic ČR David Fiala.
Stavba začala 11. března. Hotová musela být do konce roku. Nyní na mostě chybí ještě vodorovné dopravní značení nebo část povrchu. "Stavba byla výjimečná zejména tím, že část betonáže museli provádět potápěči. Betony pod vodou byly v horším stavu, než jsme očekávali. Potápěčům navíc komplikovala práci zčeřená voda, která omezovala viditelnost. Dělníci pracovali také z pontonů, kde byly umístěné jeřáby. Složitější byla i logistika, protože se most nachází v ornitologicky významném území. Montáže vznikaly mimo staveniště a bylo komplikované na stavbu navážet a vysouvat konstrukce," popsal David Fiala.
Cílem rekonstrukce je zajištění vyšší nosnosti mostní konstrukce. Součástí oprav byla betonáž opěr a kompletní výměna mostní konstrukce, kterou vyrobila firma v brněnském Králově Poli. Most má navíc jedno nové pole, které bude sloužit cyklistům. Dělníci také most izolovali a osadili jej svodidly a zábradlím v místě budoucí cyklostezky.
Uzavírky mostu silničáři využili k opravám povrchu dalších úseků silnice I/52 dohromady za zhruba 180 milionů korun.
V příštím roce silničáři také opraví objízdné trasy, které vedly kromě jiného přes Drnholec nebo Brod nad Dyjí. "Po skončení uzavírky trasy zmonitorujeme, vyhodnotíme jejich stav a opravíme je v co největším rozsahu. Letos odstraníme jen bodové úpravy před zimou," uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Zdeněk Komůrka. Ředitelství silnic a dálnic má na tyto opravy vyčleněných desítky milionů korun.
(čtk)
Foto: ŘSD