​Prostějov se dohodl se SŽ na možném převodu historické nádražní budovy

​Prostějov se dohodl se SŽ na možném převodu historické nádražní budovy

4.6. - Prostějovská radnice se dohodla se Správou železnic na možném převodu historické nádražní budovy v železniční stanici Prostějov-místní nádraží, která už několik let bez užitku chátrá a hrozila jí i demolice. Město by mohlo objekt při splnění dohodnutých podmínek získat bezúplatně. Transakci ještě musí schválit správní rada SŽ, vláda a prostějovské zastupitelstvo. Zastupitelé by o převodu výpravní budovy z konce 19. století měli hlasovat v červnu. Sdělil to primátorův náměstek Jiří Rozehnal. Možné využití budovy postavené na konci 19. století zatím nechtěl komentovat.

"Jednání ze strany SŽ byla maximálně vstřícná. Oběma stranám šlo o totéž, tedy o smysluplné využití místa, pro které provozovatel železnice do budoucna nemá využití," uvedl Rozehnal. Po schválení transakce může následovat odstranění původních drážních technologií z budovy nádraží. Poté přijde na řadu rekonstrukce nádražní budovy, která je předběžně naplánovaná na léta 2027 a 2028.

Historická výpravní budova stojí na jednokolejné regionální trati spojují stanice Prostějov a Chornice, zprovozněna byla v roce 1889. Vedení SŽ před několika lety oznámilo, že při přípravě rekonstrukce této železniční stanice zvažuje i zbourání staré výpravní budovy z konce 19. století a stavbu menšího objektu. Informace tehdy vyvolaly v Prostějově značnou nevoli a chystala se petice za jeho zachování. Město se SŽ dlouho jednalo o podmínkách převodu nádražní budovy. Důležitou roli v rozhodování sehrály i předpokládané náklady na rekonstrukci budovy a jejího okolí, které se můžou dostat na desítky milionů korun.

SŽ připravuje rekonstrukci železniční stanice Prostějov-místní nádraží, která zahrnuje výměnu kolejiště a opravu nástupišť i zabezpečovacích zařízení včetně pokládky nových kabelů. Technologie potřebné pro provoz nádraží budou přestěhovány do nových prostor v sousedství historické nádražní budovy. Stavbaři už v areálu stanice zbourali lokomotivní depo, točnu, vodárnu a kancelářské budovy. Na pozemcích po bývalé točně má vzniknou odpočinková a obytná zóna.

(čtk)

Foto: MMPv

spinner