​ŘSD zahajuje opravu devíti kilometrů D5 směr Praha mezi Bavoryní a Berounem

​ŘSD zahajuje opravu devíti kilometrů D5 směr Praha mezi Bavoryní a Berounem

11.3. - Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v pondělí 10. března rozsáhlou opravu devíti kilometrů jízdního pásu dálnice D5 směr Praha mezi Bavoryní a Berounem. Rekonstrukce a modernizace se dočká také odpočívka Králův Dvůr – Počáply, která se nachází na trase. Čtyřměsíční stavební akce bude po celou dobu dopravu omezovat jen částečně. Oznámil to mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Předmětem veřejné zakázky je obnova obrusné, ložné a částečně i podkladní asfaltové vrstvy jízdního pásu dálnice D5 v km 19,850 - 28,841ve směru na Prahu. V km 22,513-25,520 se předpokládá i obnova cementové stabilizace. Zároveň dojde k obnově obrusné vrstvy na mostě ev. č. D5-035..2 a opravě čtyř mostů ev. č. D5-025..2, D5-026..2, D5-030..3 a D5-031..2, u kterých diagnostika prokázala vady. Povrch vozovky dálnice je zasažen vysokým množstvím trhlin (síťových, podélných, příčných) v celé šířce jízdního pásu, v obou jízdních pruzích. Vozovka je ve vysoké míře opravována vysprávkami. Komfort jízdy snižují také vyjeté koleje, místy dochází k lokálním poklesům v oblastech síťových trhlin. V rámci opravy dojde také k výměně svodidel na krajnici za svodidla s vyšší zádržností, doplnění nevyhovujícího zádržného systému v místech nadjezdů a u hlásek SOS. Během akce je počítáno s lokální opravou kanalizace a obnovou vsakovacího příkopu v km 19,75, s výměnou zábradlí a vybudování přístupového chodníku u hlásek SOS v km 23,7, 27,4 a 28,65. Na rekonstruované trase dojde navíc k instalaci zařízení vysokorychlostního vážení, a to obousměrně v km 23,3.

Do projektu je rovněž zahrnuta rekonstrukce a přestavba odpočívky Králův Dvůr. Návrh respektuje hranice původního silničního pozemku a vychází ze stávajícího výškového návrhu, který je lokálně upraven. Přestavba je navržena z důvodu navýšení kapacit parkovacích stání a zlepšení usměrnění dopravních proudů, čímž dojde ke zvýšení bezpečnosti provozu na odpočívce. Součástí stavby je úprava a oprava dešťové kanalizace, úprava vodovodu, úprava silového vedení, přestavba veřejného osvětlení včetně zřízení dálkového dohledu, úprava sdělovacího vedení, úprava plynovodu a nové oplocení odpočívky. Její současná kapacita je 19 míst pro osobní automobily a 10 pro nákladní dopravu.

Po přestavbě bude kapacita odpočívky následující:

32x stání pro osobní automobily z toho 2x stání pro ZTP

10x stání pro nákladní automobily

4x stání pro obytné automobily

1x stání pro autobus

Stavební akce započala přípravnou etapou. V rámci ní bude provedena oprava kanalizace ve středním dělícím pásu v km 19,900 – 20,350, dojde k prodloužení stávajícího přejezdu v km 19,625 – 19,671 (přejezd bude prodloužen ve směru na Prahu, tj. po provedeném prodloužení bude 19,590 – 19,671), budou vybudovány provizorní komunikace v prostoru MÚK Beroun – západ a Bavoryně, které umožní v následujících etapách napojení větví na hlavní trasu provizorními připojovacími pruhy, dále bude zpevněn střední dělící pás v místě instalace zařízení vysokorychlostního vážení v km 23,250 – 23,530.

Po celou dobu rekonstrukce bude doprava v místě prací omezena pouze částečně a vedena bude v režimu 2/2 zúžené jízdní pruhy. Maximální rychlost bude v prostoru stavby snížena na 80 km/h.

Zhotovitelem je společnost MI Roads, a. s., která provádí práce za 339,22 mil. Kč bez DPH. Uvedení opraveného úseku do provozu bylo smluveno za 121 kalendářních dní, tzn. v červenci. Stavební akci jsme soutěžili nejen na cenu, ale zejména na dobu zprovoznění tak, aby provoz na vytíženém dálničním úseku omezovala co nejméně.

(red)

Foto: ŘSD

spinner