2. září 2004
Evropská komise hodlá rozšířit působnost programu na podporu kombinované dopravy Marco Polo i na opatření ke snížení hustoty provozu. Dotace by se měly vztahovat také na všechny země sousedící s Evropskou unií. Předpokládá to návrh nařízení EK pro druhou etapu programu v letech 2007 až 2013.
V platnosti zůstává dosavadní seznam podporovaných projektů, jako jsou opatření k převádění dopravních toků ze silnice na ekologičtější druhy dopravy, akce na podporu rozvoje kombinované dopravy a společné vzdělávací programy.
„Opatřeními na snížení hustoty provozu“ se v návrhu nařízení rozumí integrace silniční nákladní dopravy do komplexních logistických řešení. Podmínkou pro podporu je zachování celého výrobního řetězce na území Evropské unie a použití pracovních sil členských zemí.
V případě železničních projektů bude Evropská komise preferovat projekty, které povedou k lepšímu využití současné infrastruktury. Příkladem může být vytváření mezinárodních železničních nákladních sítí pro rychlou dopravu spotřebního zboží a expresních poštovních zásilek. Pružnější však bude také financování „pomocné infrastruktury“. Poptávka po podpoře takových projektů v rámci současné etapy programu Marco Polo je značná. Již v červenci Evropská komise oznámila, že prostředky na program pro období 2007 až 2013 hodlá zpětinásobit na celkem 740 milionů €. S návrhem nařízení musí ještě podle rozhodovací procedury EU vyjádřit souhlas Evropská rada a Evropský parlament.
n
http://www.europa.eu.int/comm/
transport/marcopolo/index_en.htm