21. prosince 2024, čtk
21.12. - Do tendru pražského dopravního podniku (DPP) za 86 miliard korun bez DPH na nákup automatizovaných vlakových souprav pro linky metra C a D se přihlásili dva zájemci. O zakázku projevilo zájem konsorcium Siemens Mobility - Škoda Transportation a společnost Alstom Czech Republic. ČTK to sdělil vedoucí komunikace podniku Daniel Šabík. Termín pro podávání nabídek v tendru, který podnik vypsal v polovině dubna, uplynul ve středu.
"V další fázi veřejné zakázky probíhající formou soutěžního dialogu DPP posoudí podané žádosti z hlediska splnění kvalifikačních kritérií a vyzve uchazeče, kteří se kvalifikovali, k účasti na jednací fázi," uvedl Šabík. Dodal, že na správnost a transparentnost procesu výběru dohlíží nezisková protikorupční organizace Transparency International.
Soutěžená zakázka předběžně předpokládá nákup 53 souprav na linku C a 16 pro nyní budovanou linku D. Podle dřívějších informací DPP chce vybrat dodavatele a uzavřít s ním smlouvu v říjnu 2025, dodávka vlaků by se pak měla uskutečnit po roce 2029.
Zakázka zahrnuje také nutné úpravy metra, jako jsou bezpečnostní stěny na nástupištích, nový dispečink pro obě linky, modernizace depa Kačerov a vybavení depa Písnice. V podmínkách je také zajištění údržby, v případě vlaků po dobu 35 let, u nástupištních stěn a dopravního systému pak na 25 let. Právě údržba bude podle odhadu DPP tvořit zhruba dvě třetiny hodnoty zakázky, peníze na ni se budou vyplácet průběžně.
V případě nové linky metra D, která propojí Pankrác a Písnici, podnik podle posledních informací předpokládá dokončení v roce 2031 a plánuje ji spustit už s vlaky bez řidiče. V případě přetížené linky C umožní podle zástupců města a DPP automatizace snížit minimální intervaly z nynějších 115 na 90 sekund.
(čtk)
Ilustrační foto: DPP