4. srpna 2013
Dánské kontejnerové rejdařství Maersk Line v červnu prodalo britské skupině Freightliner svou dceřinou společnost ERS se sídlem v Rotterdamu, která se specializuje na evropskou intermodální dopravu. „Převzetí ERS je součástí naší rozvojové strategie, navazuje na náš vstup na polský a německý trh,“ komentoval důvody převzetí předseda představenstva Freightliner Group Peter Maybury.
ERS provozuje vozový park šestnácti elektrických lokomotiv a 550 intermodálních vozů. Díky využití vícesystémových lokomotiv může na rozdíl od řady dalších provozovatelů nabízet hladkou mezinárodní dopravu v různých trakčních soustavách. "Jsem přesvědčen o tom, že Freightliner bude pro ERS dobrým vlastníkem. A rejdařství Maersk Line se bude moci soustřeďovat na rozvoj vlastní sítě námořních spojů v Evropě i ve světě,“ řekl k prodeji viceprezident Maersk Line Soren Toft. Freightliner ve Velké Británii i ERS v kontinentální Evropě patří mezi významné poskytovatele služeb pro největší kontejnerová rejdařství světa. Jejich vzájemná spolupráce trvá již více než patnáct let. Součástí současné akvizice je podle zprávy společnosti Freightliner také další dlouhodobý kontrakt mezi Maersk Line a ERS. V čele ERS i po změně vlastníka zů-stává ředitel Frank Schuhholz.
Od privatizace nákladní divize britských státních drah v roce 1996 Freightliner úzce spolupracuje s provozovateli největších britských přístavů. Nyní podnik s ročním obra-tem kolem 360 milionů € kontroluje bahrajnská investiční skupina Arcapita. ERS Railways B.V. byla původně stoprocentní dceřiná společnost European Rail Shuttle B.V., kterou v roce 1994 založili rejdaři Royal Nedl-loyd, Sealand Service a P&O Containers a která nejprve sloužila jen k provozování pravidelných ucelených kontejnerových vlaků mezi Rotterdamem a vnitrozemskými terminály v Německu a Itálii. Od roku 2006 jsou obě ve vlastnictví Maersk Line, které je v roce 2008 sloučily.
V současné době operátor obsluhuje na 450 zákazníků. Zaměřuje se na intermodální dopravu z a do velkých evropských námořních přístavů Rotterdam, Hamburk, Bremerhaven, Lübeck a Rostock a návazné služby. Sídlem vedení společnosti je Rotterdam, lokální kanceláře má společnost v Hamburku, Mělníku, Varšavě a Göteborgu. V České republice působí ERS od roku 2003
V České republice ERS v roce 2003 založila dceřinou společnost ERS Railways, s. r. o., se sídlem v Praze, která dlouho využívala terminál společnosti České přístavy v labském přístavu Mělník. V současné době dceřiná společnost provozuje pravidelně kontejnerové vlaky mezi Brnem a Rostockem pro soukromého zákazníka, třikrát týdně projíždějí Českou republikou v obou směrech i veřejné kontejnerové vlaky ERS mezi Rostockem a Vídní.