12. srpna 2004
Německý provozovatel kombinované dopravy Kombiverkehr zaznamenal v loňském roce nárůst obratu i objemu přeprav. Na pozitivních výsledcích společnosti se podepsala zvýšená poptávka po železniční přepravě, která překonala slabé výkony evropské ekonomiky i tvrdší konkurenční prostředí na trhu.
Kombiverkehr se svými 173 zaměstnanci vykázal za loňský rok výnosy ve výši 289,2 milionu € (+2,4 procenta) a nárůst objemu přepravy o 7,1 procenta na 956 980 zásilek (2,2 milionu TEU). „Naše strategie kontrolovaného růstu na bázi vysokých nároků na kvalitu služeb se ukázala jako úspěšná,“ zhodnotil v polovině června loňský rok mluvčí vedení společnosti Werner Maywald.
Nadprůměrný nárůst o 15 procent na 163 620 zásilek oznámil Kombiverkehr v případě vnitrostátních přeprav. Od září došlo na německém trhu k výraznému oživení poptávky, na niž operátor reagoval rozšířením kapacit. Řada speditérů s ohledem na připravované mýtné pro nákladní vozidla v Německu přešla k železniční, respektive kombinované dopravě. Na konci léta loňského roku se u některých spojů v rámci sítě Kombi-Netz 2000+ objevily potíže s kvalitou, ale nedostatky již Kombiverkehr podle Wernera Maywalda odstranil.
Pružněji směrem k zákazníkům
Do budoucna hodlá Kombiverkehr svou nabídku budovat jako mnohem pružnější a otevřenější k zákazníkům. Nový jízdní řád 2003/2004 zavedený v prosinci loňského roku přinesl například rozšíření provozu mezi západní a východní částí Německa – z Porýní a Porúří do Saska a Berlína. Otevřel také provoz nového uceleného vlaku mezi Brémami a Mannheimem/Ludwigshafenem.
Mezinárodní síť ucelených vlaků operátora loni vykázala nárůst o 6,7 procenta na 601 820 zásilek. Na tomto výsledku se podílela především systematická výstavba sítě a oživení poptávky v září loňského roku. Největší výkony tradičně vykázaly spoje do Itálie (přes Švýcarsko +10 procent, přes Rakousko +8 procent) s 328 tisíci zásilek. V alpském tranzitu přes Brenner i Gotthard se zvýšila kvalita dodavatelů trakce. Nabídku alpských spojů rozšířily ucelené vlaky vypravované z Duisburgu do Novarry a zpět od ledna letošního roku. Od března je v provozu nový spoj mezi Lübeckem a Veronou, v květnu následovalo zavedení dalšího kyvadlového vlaku mezi Mnichovem a Veronou.
Na tahu východ – západ vzrostl počet přepravených zásilek o 10 procent na 100 200. Největší růst vykázaly přepravy s Polskem (+32,9 procenta na 7940 zásilek), za velmi solidní Werner Maywald označil i výsledky spojů s Rakouskem (+9 procent na celkem 70 900 zásilek). Významnou funkci má centrála ve Welsu, která zajišťuje nejen rakouský trh, ale také následné spoje do Maďarska a na Slovensko. V severní Evropě vzrostl objem přepravy o 3,3 procenta na 74 900 zásilek, v případě Pyrenejského poloostrova ohlásil Kombiverkehr nárůst o 11,1 procenta na 29 400 zásilek.
Doprovázená kombinovaná doprava loni vzrostla o 2,3 procenta na 191 540 vozidel. Výkony obou nabízených tras Ro-La se ovšem vyvíjely odlišně. Zatímco Ro-La Manching-Brennersee se potýkala s nedostatkem vagonů a její výkony poklesly o 15 procent na 98 520 vozidel, v případě Ro-La Drážďany – Lovosice se počet přepravených kamionů naopak zvýšil – o 30 procent na 93 020.
Kombiverkehr letos oznámil nákup 30 nových plošinových vagonů pro železniční přepravu obřích návěsů (megatrailerů). Nově vyvíjené vagony umožní přepravu velkoobjemových jednotek a Kombiverkehr by je měl převzít mezi červnem a listopadem příštího roku. Kromě toho se Kombiverkehr aktivně podílí na evropské informační platformě CESAR (www.cesar-online.com), která bude poskytovat komplexní informace o jízdních řádech, rezervačních službách a sledovaných zásilkách.
Dobré vyhlídky do konce roku
Před nedoprovázenou kombinovanou dopravou letos podle představitelů společnosti Kombiverkehr stojí dobré vyhlídky. Od ledna do května letošního roku přepravil operátor na německém trhu 78 700 zásilek (+21,3 procenta), na mezinárodních spojích pak zaznamenal nárůst o 4,5 procenta na 231 640 zásilek. Jen Ro-La ve stejném období vykázala pokles o 30,8 procenta na 54 800 vozidel.
n
Třetí kyvadlový vlak do Verony
Kombiverkehr nabízí od konce května třetí kyvadlový vlakový spoj mezi Mnichovem
a Veronou. Vyšel tak vstříc rostoucí poptávce po kombinované dopravě silnice/železnice na exponovaném severojižním evropském tahu mezi Německem a Itálií přes Brenner.
Přidáním jednoho páru vlaků operátor výrazně zvýšil kapacitu kyvadlových spojů do Itálie. Vlaky nyní odjíždějí vždy v úterý, ve středu a ve čtvrtek. Kontejnery a další přepravní jednotky, které jsou dodány do mnichovského terminálu Riem do 12.00 h, dorazí na překladové nádraží Quadrante ve Veroně ještě týž den večer, kde jsou od 23.30 h připraveny k další přepravě. V opačném směru vlaky vyrážejí ve středu, ve čtvrtek a v pátek. Přepravní jednotky je pro přepravu týž den třeba dodat do 6.00 h, v Mnichově jsou kontejnery k vyzvednutí po 17.00 h.