Metrans

Metrans otevřel terminál v České Třebové

Metrans otevřel terminál v České Třebové

Největší český operátor kombinované dopravy METRANS postupuje v budování středoevropské sítě kontinentálních přeprav. Na konci minulého týdne za přítomnosti přes 350 hostů v České Třebové oficiálně otevřel svůj nejnovější, v pořadí osmý terminál, který bude současně plnit úlohu jeho druhého českého hubu. V zařízení, do jehož výstavby zatím investoval 16,5 milionu € (420 milionů Kč), od začátku května odbavuje již kolem stovky vlaků týdně.

V první fázi vybudoval METRANS v České Třebové s využitím 2,7 milionu € z fondů Evropské unie terminál s týdenní kapacitou zhruba 150 vlaků a počáteční skladovou kapacitou 4500 TEU. Nejmodernější zařízení kombinované dopravy na českém území s třemi portálovými jeřáby o šířce 90 metrů a šesti kolejemi po 630 metrech je v ostrém provozu již od ledna. Je připraveno pro další, postupné rozšiřování v budoucích letech. V druhé etapě hodlá METRANS vybudovat technické zázemí pro opravu vagonů a kontejnerů, ve třetí postavit logistické centrum pro tři stovky logistiků a nakonec rozšířit terminál i o zhruba 20 hektarů pozemků za tratí. „Zařízení, které jsme v České Třebové postavili, patří mezi nejmodernější a nejefektivnější huby a terminály. V tranzitní dopravě díky němu ušetříme několik hodin,“ řekl jednatel společnosti Metrans Jiří Samek.

„Nový terminál v České Třebové představuje centrální prvek naší intermodální strategie. Značně rozšíříme naši kontejnerovou železniční dopravu v zázemí německých přístavů. V realizované dopravě s Českem, Slovenskem, Maďarskem a Polskem máme vedoucí postavení a nyní chceme postupně zvyšovat náš tržní podíl i v Německu a Rakousku,“ řekl na otevření terminálu Klaus-Dieter Peters, předseda představenstva Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), která je s podílem 86,5 procenta majoritním vlastníkem operátora. Česká Třebová je svou polohou na železniční síti předurčena k tomu, aby byla železničním rozcestím pro osobní i nákladní dopravu. „Polohu nového terminálu v tomto klíčovém uzlu chceme využívat pro konsolidaci zbožových toků a prostřednictvím sítě nákladních vlaků k maximálnímu vytížení kapacit vlaků. Zároveň vidíme v ucelenosti vlaků velkou výhodu železniční dopravy. Jen ucelené vlaky ložené na maximum traťových podmínek mohou z hlediska efektivity a hlavně spolehlivosti konkurovat silniční dopravě,“ řekl již dříve Jiří Samek.

„Ukazuje se, že ucelenou sítí kontinentálních linek jsme schopni efektivně konkurovat silniční dopravě bez dotací ze strany státu, a naopak ,dotujeme‘ prostřednictvím zpoplatnění i stát, respektive tak nepřímo přispíváme na osobní železniční dopravu,“ dodal. Překladiště bude jedním z největších v zemi. Naposledy METRANS otevřel terminál v roce 2011 v Ostravě. Na Slovensku operátor provozuje terminály v Dunajské Stredě a Košicích, v Maďarsku v Györu a v Budapešti (BILK). Loni dále rozšířil i aktivity v Německu a Rakousku. Od loňského října dostala například jeho nová dceřiná společnost METRANS (Danubia) Krems GmbH do užívání terminál v rakouské Kremži (Krems). Součástí skupiny METRANS je i nezávislý železniční dopravce Metrans Rail.

(spa)

spinner