16. prosince 2004
Rakouský operátor Ökombi zahájil na začátku prosince provoz nové linky doprovázené kombinované dopravy Ro-La mezi rakouským Wörglem a italským Trentem. Současně zastavil provoz ztrátových relací Ro-La Machning – Brenner, Wörgl – Brenner a Wörgl – Verona. Podle obchodního ředitele Ökombi Stefana Hofera tak reagoval na skutečnost, že se v průběhu prvních deseti měsíců letošního roku poptávka po službách Ro-La meziročně snížila o 74 tisíc zásilek, tedy zhruba o čtvrtinu. Klesající poptávka je důsledkem vypršení dohod o zvláštní regulaci tranzitu kamionů přes Rakousko a rozšíření Evropské unie. Rozhodující příčinou zastavení brennerské Ro-La však bylo zářijové rozhodnutí německého operátora Kombiverkehr, že se od konce roku již na provozu linky nebude dále podílet. Podle generálního ředitele Kombiverkehru Roberta Breuhahna jej k tomu vedla ztrátovost relace, která se s problémy potýkala již od počátku roku (viz Kombiverkehr končí…). Kombiverkehr nabídl rakouskému partnerovi, aby převzal zastoupení v Manchingu a trať Ro-La provozoval sám. Ökombi krok německého operátora považuje ze protiprávní, protože Kombiverkehr nedodržel dohodnutou výpovědní lhůtu. Roztrpčeni jsou i němečtí dopravci. Provoz na brennerské relaci byl silně omezen již od konce října, kdy operátoři snížili frekvenci vlaků z osmi na tři páry denně. Na nové lince Wörgl – Trento Ökombi nabízí čtyři páry vlaků denně. A