6. srpna 2018, Milan Frydryšek
6.8. - Před rokem začal úspěšně provoz spojení č.1 společnosti RailRunner Europe GmbH – denní kyvadlové spojení bez výměny lokomotivy mezi přístavy v Braunschweigu Bratislavě. Od počátku je v tomto vlaku kombinované dopravy, především v relacích door-to-door, přepravováno rozličné zboží, jako například automobilové díly, strojní zařízení, brambory, cukr či betonové desky.
RailRunner terminál v Braunschweigu se nachází v těsné blízkosti dálnice A2 a A39, čímž jsou dostupné oblasti Dolního Saska a Saska-Anhaltska. Terminál v Bratislavě obsluhuje oblasti na jihozápadním Slovensku, severozápadním Maďarsku, a v Rakousku (Burgenland, Dolní Rakousko a Vídeň).
S dostatečným počtem kapsových vozů a flotilou 100 mega návěsů vhodných pro kombinovanou dopravu tak zde mají logistické společnosti i bez vlastní investice nebo dlouhodobého pronájmu, možnost bezproblémově využít a otestovat přednosti kombinace silnice a železnice. Spojení nabízí i možnost přepravy výměnných nástaveb a kontejnerů.
Vzdálenost kolem 800 kilometrů mezi terminály v Bratislavě a Braunschweigu urazí vlak RailRunner bez zdržení za 18 hodin, a to během každého pracovního dne (pondělí až pátek). Přitom je dodržen i čas požadovaný pro automobilový průmysl. Dále je také možné využít napojení z Bratislavy na terminál v Curtici či opačně, a to s třemi spojení týdně.
Všechny mega návěsy jsou vybaveny telematikou TrailerConnect, která umožňuje pernamentní sledování a geofencing.
lan