12. června 2003
Mezinárodní unie společností kombinované dopravy silnice/železnice UIRR na pravidelné výroční valné hromadě na počátku května ve Vídni zvolila čestným předsedou dosavadního předsedu správní rady Wernera Külpera, jenž se po dvanácti letech práce pro UIRR již nezúčastnil nových voleb nejvyššího vedení. Valná hromada do čela správní rady zvolila viceprezidenta Eugenia Muzia (Cemat).
Členy správní rady se opět stali Jean-Claude Berthold (Novatrans), Stefan Hofer (Ökombi), Bernhard Kunz (Hupac), Hans Raun (Kombi-Dan) a István Tomcsányi (Hungarokombi). Do rady byli dále zvoleni Robert Breuhahn (Kombiverkehr) a Jean-Luc Mélard (TRW).
Podniky sdružené v UIRR v současné době podle sekretariátu unie zajišťují asi 65 procent veškerého objemu kombinované dopravy v Evropě. Velkou předností UIRR je vysoká míra spolupráce členů, která zahrnuje široké spektrum oblastí. S ohledem na rozšíření Evropské unie a liberalizaci jednotného evropského vnitřního trhu usiluje UIRR o zastupování zájmů všech operátorů kombinované dopravy u evropských úřadů i při jednání s železničními společnostmi s cílem dosáhnout technické a provozní harmonizace.
Výroční zpráva UIRR, která byla představena na valné hromadě společnosti, byla zaměřena na téma „Produkty kombinované dopravy“ a sledovala rozvoj provozu na dopravních tepnách východ-západ, sever-jih, dále propojení jednotlivých centrálních terminálů, bimodálním přepravám a evropské železniční politice. Shrnovala rovněž zkušenosti, projekty a informace o investicích jednotlivých členů.
Loni opět nárůst
Po stagnaci v roce 2001 ohlásily společnosti sdružené v UIRR za loňský rok konečně nárůst: v mezinárodním provozu o jedno procento, ve vnitrostátním provozu pak o dvě procenta. Statistiku vylepšuje na tříprocentní nárůst Ro-La Freiburg-Novara, kterou na zakázku společnosti Hupac provozuje RAlpin, jenž sám není členem UIRR. Největšího nárůstu dosáhli operátoři Cemat, CNC, Novatrans, Kombiverkehr a Ökombi. Celkem členové UIRR přepravili 5,17 miliónu TEU. Značné ztráty několikatýdenním zastavením provozu na trati Ro-La Lovosice-Drážďany způsobily loňské katastrofální povodně v České republice a Německu a také časté uzavírky ve Svatogotthardském průsmyku. n