IATA: Ekologické zotavení po pandemii se musí týkat i udržitelných leteckých paliv

IATA: Ekologické zotavení po pandemii se musí týkat i udržitelných leteckých paliv

14.7. - Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu (IATA) zdůraznilo závazek leteckého odvětí při plnění cílů v oblasti snižování emisí a vyzvalo Mezinárodní agenturu pro energii (IEA), aby upřednostňovala investice do udržitelného leteckého paliva (SAF), aby pomohla letectví přispět k zotavení po pandemii koronaviru.

Svět se podle IATA musí lépe stavět ke koronavirové krizi a musí se zaměřit na investice do technologií pro snižování uhlíku a do SAF, což v této kritické době vytvoří další pracovní místa a podpoří pokrok letectví na cestě k cíli snížit emise z letectví do roku 2050 ve srovnání s rokem 2005 na polovinu.

Jak uvádí IATA, současná míra produkce SAF je pro letectví příliš nízká na to, aby tohoto cíle dosáhla, a to navzdory prokázanému potenciálu SAF a dosavadnímu úsilí leteckých společností. Podle IATA mohou SAF snížit emise CO2 ve srovnání s konvenčním leteckým palivem až o 80 procent. Navíc pro výrobu SAF jsou využívané udržitelné zdroje paliva, které nekonkurují jídlu ani vodě a nepoškozují biodiverzitu. Díky rozsáhlému testování a investicím leteckých společností jsou SAF certifikována jako bezpečná, použitelná a připravená k použití. Se směsí paliv SAF se uskutečnilo již více než 250 000 letů.

(lan)

Foto: Lufthansa

spinner