Letiště Karlovy Vary skončilo loni ve ztrátě

Letiště Karlovy Vary skončilo loni ve ztrátě

21.6. - Ve ztrátě 9,1 milionu Kč skončilo loni hospodaření Letiště Karlovy Vary. V roce 2017 to bylo 15,4 milionu Kč. Ztrátové hospodaření očekává letiště, které je v majetku Karlovarského kraje, i letos, postupně chce ale snižovat provozní ztrátu na nulu, řekl jednatel letiště Jiří Pos.

„Letiště loni hospodařilo s provozní ztrátou, která vypovídá o hospodaření letiště, ve výši čtyři miliony korun. Letos se nám to propadne na šest milionů. Ale chtěli bychom se v horizontu tří let dostat na vyrovnané provozní hospodaření," uvedl Jiří Pos.

Celkovou ztrátu ještě zvyšují odpisy i nájemné Karlovarskému kraji. Letiště se ho snaží snížit investicemi, které se následně od nájemného odpočítají.

Na ztrátě, která byla loni horší, než byl plán, se podílel hlavně propad výnosů způsobených ukončením letů Českých aerolinií, ale i nižšími příjmy z Duty Free obchodů. Ačkoli letišti vzrostl počet cestujících meziročně asi na dvojnásobek, tedy 45 000 lidí, jde o méně movité klienty, kteří utrácejí méně.

Z Karlových Varů létá nyní na pravidelné lince jen společnost Pobeda na lince do Moskvy. S ní chce letiště vyjednat i další linky, například do Petrohradu nebo Samary. Zájem by mělo letiště i o lety do vzdálenějších zemí bývalé ruské federace. Dalším směrem, kterým se vedou jednání o rozšíření linek, by mohly být dovolenkové lety do Bulharska. Letiště také usiluje o spojení s některým z velkých leteckých uzlů, nejraději s Mnichovem.

Podle náměstka hejtmanky Karlovarského kraje Martina Hurajčíka chce kraj vznik nových linek podporovat například slevou z poplatků, ale ne jako v minulosti krytím ztrát dopravců. Jak se ukázalo, miliony vynaložené na takovou podporu se nevyplatily.

Kvůli krátké a úzké přistávací dráze zatím letiště nemůže jednat o linkách do vzdálenějších destinací, protože na něm nemohou přistávat větší typy letadel. Projekt rozšíření dráhy se ale už připravuje.

(čtk)

spinner