United Airlines si vybraly Honeywell pro dodávky technologií kokpitu letounů 737 MAX

United Airlines si vybraly Honeywell pro dodávky technologií kokpitu letounů 737 MAX

9.8. - Letecká společnost United Airlines si vybrala Honeywell jako svého dodavatele široké škály avioniky pro nové letouny Boeing 737 MAX, které vstoupí do služby v průběhu příští dekády. Mezi tyto technologie patří jediný 3D meteorologický radar v tomto odvětví, nové 25hodinové záznamníky letových dat a pokročilé systémy pro vyhýbání se provozu.

United Airlines poprvé zvolily podobnou sadu avioniky Honeywell v roce 2018 pro vybavení 161 strojů 737 MAX. Nejnovější dohoda staví na spolehlivosti společnosti Honeywell při poskytování prvotřídních leteckých technologií.

„Jsme hrdí na to, že můžeme pokračovat v dlouhodobém vztahu s United Airlines, abychom poskytli pokročilou avioniku pro její rostoucí flotilu strojů 737 MAX,“ řekl Heath Patrick, prezident Americas Aftermarket, Honeywell Aerospace Technologies. „Naše technologie snižují pracovní zátěž pilotů, zlepšují přehled o situaci a podporují spolehlivost pokynů.“

United Airlines pro svou flotilu 737 MAX vybraly následující technologie kokpitu od společnosti Honeywell:

- IntuVue RDR-4000 3D meteorologický radarový systém je první automatický komerční radar, který přesně zobrazuje počasí v dráze letu letadla. Technologie Honeywell IntuVue automaticky skenuje oblohu v 17 úhlech náklonu – což je nejvíce v oboru – a poskytuje 3D pohled na počasí prostřednictvím intuitivního displeje, který piloti mohou rychle a snadno zkontrolovat.

- Honeywell Connected Recorder – HCR-25 je letový zapisovač určený pro komerční dopravní letadla, který zabezpečuje záznam povinných letových dat a hlasu z kokpitu. Tento zapisovač umožňuje lepší předvídatelnost údržby a provozní přehled prostřednictvím analýzy dat.

- TPA100B systém výstrahy před provozem a předcházení kolizím a TRA 100 transpondéry identifikují letadlo ostatním letadlům v okolí prostřednictvím palubního systému pro zamezení kolize.

- IMMR Integrovaný vícerežimový přijímač je špičkou v oboru rádiové navigace a kombinuje satelitní a pozemní navigační systémy do jednoho přijímače. Pomáhá přesně určit polohu letadla pro efektivní přistání, zejména při obtížných a nových přiblíženích na přistávací dráhu.

- ALA-52B radarový výškoměr pomáhá při přístrojovém přistání na stovkách letišť v USA a filtruje širokopásmové rušení 5G.

Není bez zajímavosti, že jedna z těchto technologií, Honeywell Connected Recorder HCR-25, byla vyvinuta v Brně. Jde o první certifikovanou černou skříňku na světě, kterou lze během letu online propojit se zemí přes satelity. Leteckým společnostem to umožní mít okamžitý přehled o stavu letadla a dění v kokpitu. HCR-25 je výsledkem několikaleté práce týmu vědců a inženýrů z výzkumného a vývojového centra Honeywell v Brně. Jeho výhodou je, že aerolinky mohou díky průběžnému sběru dat zefektivnit údržbu a výkon letadla. Pomocí HCR-25 jsou všechna data přenášena v reálném čase a jsou tak okamžitě k dispozici pro interní analýzy. Zařízení například okamžitě rozpozná takzvané tvrdé přistání a dopravce může pohotově reagovat předepsanou kontrolou letadla. Vedle toho v případě letecké nehody mohou vyšetřovací týmy ihned pracovat s průběžně stahovanými daty, což urychlí analýzu příčin a zabrání tak možnému opakování nehod.

(pav)

Foto: 

spinner