13. července 2018, Jiří Kladiva
13.7. – NÁMOŘNÍ DOPRAVA – Známka 3 za služby námořních rejdařství. Spokojenost zákazníků s výkony kontejnerových linkových rejdařství jde nahoru. V posledním dotazování britského poradenského podniku námořního výzkumu Drewrya Evropské rady odesílatelů (ESC) je kvalita služby hodnocena ve škále od 1 (= velmi nespokojen) do 5 (= velmi spokojen) známkou 3,2. Odpovídalo 400 odesílatelů a speditérů, kteří vycházejíce ze zkušeností roku 2017 uváděli hodnocení k různým bodům. Pokud šlo o přesnost dokumentace, dosáhli rejdaři známky 3,4 – tedy více než kritéria služby zákazníkům (2,9), spolehlivost v knihování (2,9) nebo doby dopravy (3). Na dotaz, v čem zejména pociťovali zhoršení v roce 2017 oproti roku 2016, odpovídali někteří odesílatelé a speditéři, že jde o šíři spektra výkonů služeb a jejich celkovou kvalitu. „Je zarážející, že velká reorganizace kontejnerových služeb na počátku roku 2017 nepřinesla žádoucí zlepšení, dokonce tu jde někde o opak“ řekl N. Delmeire, generální sekretář svazu ESC.