2. února 2006
Členové rejdařského sdružení Grand Alliance – Hapag-Lloyd Container Line (HLCL), MISC Berhad (MISC), Nippon Yusen Kaisha (NYK) a Orient Overseas Container Line (OOCL) – minulý týden oznámili, že částečně inovovali svou nabídku. V letošním roce budou nabízet služby za pomoci 152 lodí a spolupracovat s konkurenční New World Alliance (TNWA). Členové aliance především změnili strukturu několika transpacifických a transatlantických linek a také několika spojů mezi Evropou a Asií, a to jednak z důvodu výpadku lodí rejdařství P&O Nedlloyd, jež loni koupil koncern Maersk, a také v důsledku začlenění plavidel rejdařství CP Ships, které se stalo dceřinou společností Hapag-Lloyd. Mezi Evropou a Dálným východem hodlá Grand Alliance v letošním roce nabízet stejný počet služeb jako loni, kdy jejich četnost vzrostla na osm týdně. Tři z těchto služeb bude zajišťovat ve spolupráci s TNWA. Nová struktura služeb by měla pokrývat všechny velké přístavy severní Evropy, Středozemí, Středního východu a východní a jihovýchodní Asie. Celkem bude v těchto relacích nasazeno 63 lodí s kapacitami mezi 4000 až 8063 TEU. Aliance bude letos také pokračovat v provozování 11 spojů v transpacifické relaci s nasazením 74 plavidel, včetně sedmi spojů mezi Asií a západním pobřežím USA. Aliance nabídne i zcela novou službu – nejdelší možný transpacifický tranzit – desetidenní spoj mezi přístavem Ningbo a Los Angeles. Na službu nasadí čtyři lodě. V severoatlantické relaci aliance na službu GMX nasadí šest lodí. Pět lodí plavících se pod vlajkou USA bude dále nasazeno na službu GAX, služba ATX bude využívat čtyř plavidel a v provozu bude i služba PAX. Celkem bude v této relaci nasazeno 15 plavidel (plus kyvadlové lodě PAX) s kapacitami od 2800 do 4400 TEU. (jet)