25. března 2004
Klasifikační společnost Germanischer Lloyd pokračuje ve své tradici pořádání odborných setkání zaměřených na důležitá témata námořní dopravy. Na počátku března se v hamburské centrále společnosti GL uskutečnilo Tanker Forum, které účastníkům nabídlo sérii přednášek a diskusí o problematice námořních tankerů. Akci předsedali Georg-Alexander Martin a Hans G. Albers, kteří u GL odpovídají za sektor tankerů. Během diskuse zazněla řada kritických hlasů na adresu technických interpretací a modifikací podle pravidel vycházejících z nového nařízení Mezinárodní námořní organizace IMO SOLAS II-1/Reg. 3–6, které nabude účinnosti od 1. července. Dokument stanovuje nová pravidla konstrukce tankerů nad 500 GT, upravuje některé prvky zátěže a dvojitého bezpečnostního trupu. Dvě desítky expertů z tankerových rejdařství a loděnic se dále shodly na tom, že program CAP (Condition Assessment Programme for Tankers) o slaďování technických parametrů tankerů vychází spíše vstříc požadavkům nájemců tankerů a ropných koncernů než majitelů lodí a klasifikačních společností. Certifikace podle příslušné třídy je přitom pro provozovatele zárukou dodržení vysokých standardů a tankerová rejdařství jí věnují značné úsilí a čas. Germanischer Lloyd je partnerem většiny ropných společností (například Statoil, Petronas, od letošního ledna také BP Amoco). n www.gl-group.com