11. září 2016, Milan Frydryšek
Letošního srovnávacího testu International Bus Competition (IBC) se zúčastnily tři patrové autobusy. Po týdenním testování získal nejvíce bodů NEOPLAN Skyliner, a to před autokary VDL Futura a Van Hool Astromega. NEOPLAN Skyliner byl podle požadavků soutěže v provedení pro dálkové linky s místem pro vozíčkáře, extra širokými dveřmi a ukazatelem cíle jízdy. Nejlépe bodoval mimo jiné v kategorii komfortu pro cestující a podvozku a dále v testu na dílně.
Zejména horní podlaží tohoto patrového autobusu zaujalo: boční okna protažená až do stropu (Skylights) zajišťují nejlepší výhled z míst u oken, zatímco s pěti tabulemi skla téměř průběžně prosklená střecha nad středovou uličkou poskytuje dostatek světla a příjemný pocit z velkého prostoru. Při měření brzdné dráhy dokázal zastavit z rychlosti 80 km/h při studených brzdách po 39,8 m a při zahřátých po 39,1 m. Testovací řidiči ocenili i přesnost řízení a stabilitu vozidla. K bezpečnosti přispívají rovněž elektronicky řízené tlumiče MAN CDS (ComfortDriveSuspen-sion). Testovaný autobus byl vybaven asistenčními systémy, jako například předvídavým tempomatem MAN EfficientCruise či monitoringem pozornosti řidiče MAN Attention Guard.
Ocenění IBC-Award se bude předávat v rámci veletrhu IAA Nutz-fahrzeuge 2016. „Jsme hrdí na to, že budeme moci přijmout toto renomované ocenění. Ukazuje nám to, že se vyplatila naše průběžná zlepšování autobusu NEOPLAN Skyliner,“ uvedl Rudi Kuchta, senior vice president Product & Sales Bus společnosti MAN Truck & Bus. „To nám ostatně potvrzují i naši zákazníci, kteří NEOPLAN Skyliner velmi oceňují jak na dálkových linkách, tak na dlouhých zájezdech,“ dodal.
Prémiový dvojpodlažní autokar
Od června loňského roku je NEOPLAN Skyliner dostupný v provedení Euro 6. Prémiový dvojpodlažní autokar přesvědčuje díky optimálnímu propojení hospodárnosti, vlídnosti k životnímu prostředí a exkluzivního komfortu. Oceňovaný Sharp Cut-Design s čistým průběžným vedením křivek garantuje nejlepší hodnoty z hlediska aerodynamiky. Výsledkem je až pětiprocentní úspora paliva ve srovnání s patrovými autobusy bez prvků zlepšujících aerodynamiku. Další předností autokaru NEOPLAN Skyliner je zavazadlový prostor: 11 m3 poskytuje dostatek úložného prostoru pro všechna zavazadla cestujících.
Pohodlí pro cestující
Velkoryse pojatý interiér poskytuje v patrovém autobusu dostatek prostoru pro pohyb. Skyliner je se svými až 83 místy k sezení vhodný pro nasazení na dálkové linky. Výbava pro dálkové linky zahrnuje infopanel pro zobrazení cíle jízdy, zásuvky na 230 V a/nebo USB zásuvky na všech sedadlech a dále nové sedadlo řidiče s optimalizovanou pozicí. Zábavu i během dlouhých jízd může nabídnout systém zábavy Onboard Entertainment. Kromě možnosti wi-fi na palubě sem patří také TopLine-Mulitmediacenter se dvěma 19palcovými monitory nahoře a 10palcovými plochými obrazovkami dole.
Osoby se sníženou pohyblivostí se do autobusu dostanou díky sklopné rampě. Pro zajištění potřebného místa uvnitř vozidla vyvinul MAN pro provozovatele autobusové dopravy velice komfortní řešení, u kterého je možné pomocí kolejnicového systému k sobě přisunout až tři dvojsedadla. Dopravci tak nemusejí kompletně vyndávat sedadla. Ta zůstávají ve vozidle, což umožňuje přestavbu nejen v provozovně dopravce, ale i přímo na cestě během několika málo minut.
(lan)