Kongres a veletrh UITP

Daimler představí nejdelší kloubový autobus

Daimler představí nejdelší kloubový autobus

Ve dnech 8. až 10. června se v Miláně uskuteční kongres a veletrh pořádaný Mezinárodním svazem veřejné dopravy (UITP), na kterém automobilka Mercedes-Benz představí řadu řešení pro hromadnou dopravu. „Právě nyní, kdy více než polovina světové populace žije ve městech, představují autobusy zdaleka nejefektivnější způsob, jak zajistit velkému počtu lidí potřebnou mobilitu,“ řekl Hartmut Schick, ředitel autobusové složky koncernu Daimler.

Nový čtyřnápravový kloubový městský autobus CapaCity L ukázal Mercedes-Benz veřejnosti již koncem loňského roku. Autobus má celkovou délku 21 metrů a může přepravit až 191 cestujících. Toto „XXL“ řešení je schopné nahradit přibližně 50 osobních vozů na silnici, což představuje značnou úlevu pro přetížený městský provoz. Velkokapacitní autobus není výjimečný jen svými rozměry – je také mimořádně ekonomický a ekologický. Plně obsazený CapaCity L má podle výrobce spotřebu na jednoho cestujícího těsně pod 0,5 litru nafty na 100 kilometrů.

CapaCity L přichází ve správnou dobu, protože počty cestujících využívajících městskou hromadnou dopravu celosvětově rostou. Nový autobus ze stáje Mercedes-Benz je rovněž ideálním řešením pro stále více preferované systémy BRT (Bus Rapid Transit), které dosahují vysoké přepravní kapacity a rychlosti přepravy srovnatelné s linkami metra díky využití speciálních vyhrazených jízdních pruhů mimo přetížené městské silnice. Daimler má vlastní oddělení podpory zavádění BRT. Jeho experti působí po celém světě, spolupracují například s odpovědnými činiteli z Johannesburgu, Štrasburku, Istanbulu nebo Rio de Janeira. V současné době se zaměřují na Japonsko, kde pomohou řešit dopravní nápor očekávaný v souvislosti s olympijskými hrami v roce 2020 v Tokiu.

Mercedes-Benz Citaro je aktuálně nejprodávanější městský autobus na světě. V evropských městech jezdí téměř 45 tisíc exemplářů modelové řady Citaro s úsporným vznětovým motorem, nejnověji dostupným ve verzi splňující emisní normu Euro 6. Na kongresu a veletrhu UITP v Miláně se ve světové premiéře představí verze Citaro na zemní plyn s ještě tišším provozem, než nabízejí tiché naftové motory. Do konce desetiletí chce Mercedes-Benz spustit sériovou výrobu futuristických modulárních konceptů Citaro E-CELL a Citaro F-CELL. Obě provedení vycházejí z konvenčně poháněného typu Citaro. E-CELL bude pohánět elektrická energie z akumulátorů, zatímco F-CELL bude používat palivové články.

spinner