14. října 2022, lan
Svou premiéru na veletrhu IAA Transportation 2022 měl koncepční prototy modelu eActros LongHaul, jehož sériová výroba je plánována od roku 2024. A ihned také získal získal ocenění 2023 Truck Innovation Award. Navíc dceřiná společnost koncernu Daimler Truck Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation představila novou generaci modelu FUSO eCanter, lehkého nákladního vozidla se zcela elektrickým pohonem, které bylo nedávno představeno v Japonsku.
Těžká dálková doprava je z hlediska užitečné hmotnosti, vzdálenosti a tras nejnáročnějším segmentem silniční nákladní dopravy. Současně v ní existuje velký potenciál pro snižování emisí CO2. Po uvedení modelu eActros pro těžkou rozvážkovou dopravu na trh v roce 2021 učinil Mercedes-Benz Trucks další krok a na veletrhu IAA Transportation 2022 v Hannoveru poprvé představil již v roce 2020 ohlášený model eActros LongHaul pro těžkou dálkovou dopravu s elektrickým pohonem napájeným akumulátory. Toto vozidlo je svými čistými konturami a světelným pruhem LED na přídi názornou vizí designového stylu budoucího sériově vyráběného vozidla. První prototypy již absolvují intenzivní testy, a ještě letos budou zkoušeny i na veřejných silnicích. V příštím roce budou prototypy ve stavu blízkém sériové výrobě předány různým zákazníkům pro testování v praktickém provozu.
Karin Rådströmová, předsedkyně představenstva společnosti Mercedes-Benz Trucks, v Hannoveru řekla: „Nepřetržitě rozšiřujeme naše portfolio elektricky poháněných a akumulátory napájených nákladních vozidel. Přitom se zaměřujeme na jasné výhody pro naše zákazníky. Vozidla jsou od začátku koncipována pro elektromobilitu a nabízejí lepší zážitky z jízdy, vyšší energetickou hospodárnost a delší životnost.“
Mercedes-Benz Trucks navíc zveřejnil další informace o sériově vyráběném modelu eActros LongHaul. Tři sady akumulátorů poskytnou instalovanou celkovou kapacitu více než 600 kWh. Součástí nové elektricky poháněné nápravy jsou dva elektromotory dodávající trvalý výkon 400 kW, krátkodobě i více než 600 kW. Mercedes-Benz Trucks bude kromě tahače návěsů vyrábět model eActros LongHaul ihned od jeho uvedení na trh také jako valníkový podvozek. Zákazníci tak budou mít mnoho dalších možností využití vozidla pro zcela elektrickou dopravu. Inženýři z vývojového oddělení divize Mercedes-Benz Trucks kladli na eActros LongHaul -stejné požadavky ohledně životnosti vozidla a komponentů jako na porovnatelný konvenční Actros pro těžkou dálkovou dopravu. To znamená ujetí 1,2 milionu kilometrů během deseti let provozu.
Model eActros LongHaul bude prvním zcela elektrickým vozidlem divize Mercedes-Benz Trucks, které se bude sériově vyrábět kompletně na současné montážní lince ve výrobním závodě pro nákladní vozidla ve Wörthu. A to včetně montáže všech elektrických komponentů a zprovoznění vozidla na konci montážní linky. To umožní dosáhnout vysoké kapacity výroby díky souběžné produkci jak konvenčních, tak i zcela elektrických nákladních vozidel na stejné montážní lince. Doposud probíhá „elektrifikace“ modelů eActros 300/400 a eEconic v rámci samostatného procesu ve středisku Future Truck Center ve Wörthu.
Nový model eCanter
Společnost Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation představila začátkem v Japonsku novou generaci modelu FUSO eCanter, lehkého nákladního vozidla se zcela elektrickým pohonem. A na veletrhu IAA měl nový mode svou evropskou premiéru. Zahájení prodeje nové generace modelu eCanter na japonském trhu je plánováno na jaro 2023. V nadcházejících letech uvede FUSO nový model postupně také na další trhy.
Nová generace modelu eCanter bude vybavena hnací nápravou eAxle, u níž je elektromotor integrován do zadní nápravy, což umožňuje kompaktnější uspořádání pohonu. Tato strukturální změna umožnila výrazné rozšíření produktové palety. Nová generace modelu FUSO eCanter bude na celém světě zahrnovat více než 100 variant, z toho 28 pro domácí japonský trh.
(lan)
Foto: Daimler Truck