2. března 2015
„Na začátku loňského roku jsme neměli dostatek vozidel Euro 5, a proto jsme neobhájili prodejní výsledku z roku 2013.“ Na konci ledna to uvedl ředitel společnosti DAF Trucks CZ, s. r. o., Roman Kubálek.
V České republice se na prodejích navíc projevila i skutečnost, že motory PACCAR, které DAF instaluje do svých vozidel, nejsou kompatibilní se stoprocentní bionaftou. Pro letošní rok odhaduje české zastoupení značky DAF obdobné prodeje jako v roce 2014, tedy kolem 1500 vozidel v hmotnostní kategorii do 16 tun a zhruba 200 vozidel v kategorii od 6 do 15,9 tuny. Cílem je také dosáhnout 40 procent uzavřených servisních smluv; představitelé českého zastoupení očekávají, že u 500 nově prodaných vozidel budou uzavřeny servisní smlouvy.
PACCAR Financial CZ
Společnosti PACCAR Financial CZ loni profinancovala téměř 8000 vozidel a téměř 12 procent je nových vozidel. Co se týče finančních služeb, převládal zájem o operativní leasing – loni to bylo 62 procent, přičemž 77 procent z toho bylo na 36 měsíců; letos se očekává další nárůst. Navíc 65 procent smluv mělo uzavřenou alespoň jednu službu. Od března bude společnost nabízet také úvěry.
Technické novinky pro rok 2015
Provozovatelé nových vozidel DAF se letos mohou těšit na vylepšení motorů PACCAR MX, prediktivní tempomat a řazení, Eco Mode, lepší aerodynamiku a snížení hmotnosti vozidel či více informací na displeji. V nabídce tak bude například režim Eco Mode, který při aktivaci mimo jiné sníží zbytečně velký točivý moment a do 30 km/h ho nebude možné vypnout. Plynulý tempomat MCC (Mild Cruise Control) opět zohledňuje i spotřebu a při aktivním systému ACC je dosaženo i plynulejší jízdy v koloně vozidel. Prediktivní tempomat pak upravuje rychlost jízdy podle profilu trasy, využívá mapové podklady a technologii GPS a podporuje i aktivaci funkce Eco Roll a její častější využití.
Od 1. listopadu bude povinný systém nouzového brzdění AEBS, který DAF nabízí pro řady CF a XF. Například motory MX-13 budou letos vybaveny dvourychlostním čerpadlem chladicí kapaliny, které bylo představeno u motoru MX-11 již před dvěma roky. Zlepšilo se rovněž spalování a došlo ke změně vstřikování paliva. Byl také zvýšen výkon motorové brzdy u motoru MX-13 (až 360 kW při 2100 min-1), která má nyní několikastupňové ovládání. K dispozici je například rovněž nový set spoilerů pro model XF FT Low Deck Super Space Cab s výškou točnice 91 cm.
(lan)