Mercedes-Benz

Model Vito 4 × 4 ocení uživatelé v náročnějších podmínkách

Model Vito 4 × 4 ocení uživatelé v náročnějších podmínkách

Automobilka Mercedes-Benz nabízí osvědčený model Vito také v provedení 4 × 4. Pohon všech kol ocení uživatelé především v chladnějších podmínkách. Novinka skýtá lepší trakci na zasněžených a zledovatělých komunikacích, na staveništích i nezpevněných cestách. Vito si nadále zachovává kompaktní rozměry, výbornou jízdní dynamiku, obratnost a příjemné ovládání.

Divize výroby užitkových vozů Mercedes-Benz zdůraznila, že vito je jediným vozidlem své kategorie, které je dostupné s pohonem zadních kol, předních kol i všech kol současně. Čtyřkolka Vito vychází z verze s pohonem zadních kol s automatickou převodovkou a elektronicky kontrolovaným rozdělením brzdné síly. Výrobce v zásadě implementuje podobné technologie, které jsou instalované v osobních vozech značky Mercedes-Benz v provedení 4 × 4. Točivý moment přenáší centrální diferenciál v poměru 45 : 55. Elektronický systém 4ETS (Electronic Traction System) sám přibržďuje protáčející se kola a v řádu milisekund přenáší točivý moment na kola s lepší trakcí. V tomto případě je efekt stejný, jako kdyby byl vůz vybaven třemi uzávěrkami diferenciálu. Samozřejmostí jsou systémy ESP a ASR, bezpečnost provozu pomáhají hlídat také asistenční systémy Attention Assist a Crosswind – oba jako součást sériové výbavy.

Výkonná motorizace

Nová verze Vita si vede výborně na kluzkém povrchu i s připojeným přívěsem. Čtyřválcová pohonná jednotka nabízí výkon 140 kW (190 k) při maximálním točivém momentu 440 Nm. Turbodiesel má zdvihový objem 2,15 litru. Díky instalované technologii SCR s přidaným vstřikováním aditiva AdBlue do výfukových plynů je technologie motoru BlueTEC ve Vitu 4 × 4 plně kompatibilní s emisní normou Euro 6. Výrobce dodává čtyřkolku se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus propojenou s ekonomickou funkcí vypínání a startování ECO start/stop. Maximální rychlost dodávky je 199 km/h, při kombinovaném jízdním režimu vykazuje pohonná jednotka spotřebu 6,4 litru nafty na 100 km. Odpovídá to emisím CO2 na úrovni 169 g/km. Motorizace s jednotkami o výkonu 100 a 120 kW budou dostupné v následujících měsících.

Za pozornost rozhodně stojí fakt, že Vito 4 × 4 váží o pouhých 50 kg více než verze s pohonem zadních kol. Novinka má výšku 1,91 metru, tedy stejnou jako vozidla s předním nebo zadním pohonem. Vůz lze díky tomu bez problémů zaparkovat ve standardních pod-zemních garážích i parkovacích domech, může proto plnit rozmanité úkoly i v běžném městském provozu. Uživatelé si mohou vybrat z provedení Panel Van (klasická dodávka), Mixto a Tourer v kompaktní, dlouhé a extra dlouhé verzi podvozku. Hmotnost vozidla se podle zvolené varianty pohybuje mezi 2,8 a 3,05 tuny.

(lan)

spinner