19. října 2014
Ocenění Truck of the Year 2015 získal Renault Truck T. Stalo se tak na slavnostním večeru v první den 65. ročníku výstavy užitkových vozidel IAA v Hannoveru. Ocenění mu udělila 25členná mezinárodní porota odborných novinářů International Truck of the Year. Prestižní trofej předal prezidentovi Renault Trucks Brunovi Blinovi předseda poroty Gianenrico Griffini.
Porota vyhodnotila Renault Truck T jako vozidlo s největším přínosem na poli silniční dopravy, a to s celkovým počtem 129 bodů a náskokem 48 bodů před dalším z kandidátů. Porota International Truck of the Year ohodnotila Renault Trucks T na základě několika kritérií: technologických inovací, komfortu, bezpečnosti, jízdních vlastností, úspory pohonných hmot, dopadu vozidla na životní prostředí a celkových nákladů na provoz vozidla (TCO). Dále vyzdvihla kvality Renault Trucks T, jakými jsou moderní aerodynamická řešení a pohodlí při jízdě a odpočinku pro řidiče.
„Renault Trucks T v sobě spojuje kvality předchozích klíčových modelů značky spolu s posledními technologickými inovacemi ve světě nákladních vozidel,“ shrnul verdikt poroty její předseda Gianenrico Griffini. „To vše vyústilo v jedno z nejvýznamnějších uvedení na trh za několik posledních let,“ dodal. Bruno Blin, prezident Renault Trucks, při převzetí ceny uvedl: „Jsem velmi šťastný, že přebírám pro Renault Trucks toto ocenění, a rád se o něj podělím se všemi našimi zaměstnanci a spolupracovníky v naší síti všude na světě. Na tuto cenu jsme velmi hrdí a věřím, že stejně hrdí budou i naši zákazníci a řidiči našich vozidel.“
„Renault Trucks před více než rokem vstoupil do zcela nové éry prostřednictvím své kompletní ino-vované modelové řady vozidel. Tato cena tak doprovází tím nejlepším způsobem novou identitu Renault Trucks. Jsem přesvědčen, že ocenění kva-lit Renault Trucks T, kterého se mu dostalo od nezávislých odborných novinářů z 25 evropských zemí, bude důležitým argumentem při získávání nových zákazníků,“ dodal Bruno Blin. Truck of the Year 2015 Renault Truck T jsme si mohli v září vyzkoušet v provozu i v České republice, konkrétně v provedení T 460 T4×2 Optifuel Euro 6, s motorem o výkonu 345 kW a maximálním točivým momentem 2244 Nm a se spací kabinou. Přistaven byl v soupravě s futuristicky řešeným aerodynamickým návěsem, který byl vyvinut ve spolupráci se značkou Renault tak, abych spotřeba paliva ovlivnitelná aerodynamikou byla co nejmenší. Bližší informace o něm přineseme v některém z příštích čísel Dopravních novin.
Dodávkou roku je Iveco Daily
Ocenění Van of the Year 2015 získal nový model Iveco Daily. Titul mu 23členná porota udělila proto, že „nejvíce přispívá ke zvyšování norem efektivity a udržitelnosti přepravy zboží po silnici s ohledem na životní prostředí a bezpečnost cestujících“. Vůz Iveco New Daily zvítězil v konkurenčně nejsilnějším roce od roku 1991, kdy se tato cena začala udělovat, a to rozdílem celých 17 bodů před ostatními vozy nominovanými do užšího výběru od výrobců Fiat, Ford, Mercedes-Benz a Renault/Opel. Při hlasování byla Nová Daily první volbou pro všech 23 členů poroty. Pierre Lahutte, ředitel značky Iveco, při přebírání ceny od předsedy poroty Jarlatha Sweeneye uvedl: „Těší nás, že toto prestižní ocenění Dodávka roku získala právě naše nová Daily. Nový vůz Daily je významným krokem vpřed z hlediska zlepšování provozních nákladů, komfortu, ovladatelnosti, produktivity a udržitelnosti. Rádi bychom tuto cenu věnovali našim zákazníkům, jimž tento spolehlivý společník pomáhá den co den při jejich práci.“
Nový model Iveco Daily je zcela nově koncipovaný vůz, který se podle výrobce může pochlubit nejefektivnějším užitečným zatížením ve své kategorii, nejlepším objemem a kapacitou ve své třídě, řidičským komfortem srovnatelným s osobním autem a dále optimalizovanou ovladatelností a spotřebou paliva. Takové jsou hlavní rysy třetí generace lehkého užitkového vozu Iveco, který z 80 procent sestává z nových komponentů. Svou vizi do budoucna v oblasti lehkých užitkových vozidel pak Iveco představilo prostřednictvím konceptu Iveco Vision, který vznikl uplatněním technologie Dual Energy společnosti na podvozku, který byl představen na předchozím IAA. Systému Dual Energy umožňuje využívat dva různé typy pohonu – jeden výlučně elektrický, který zaručuje v místě provozu nulové emise a nízkou hlučnost, a druhý hybridní (elektrický se spalovacím motorem), vhodný pro delší cesty a mimoměstský provoz, který snižuje spotřebu a emise CO2 až o 25 procent.
Bus of the Year pro MAN Lion’s City GL CNG
Čistý, výkonný a hospodárný – tyto vlastnosti autobusu MAN Lion’s City GL CNG přesvědčily evropskou porotu novinářů, že titul Bus of the Year 2015 patří právě tomuto vozidlu. Autobus MAN Lion’s City GL CNG poskytuje se svým pohonem na CNG v Euro 6 extrémně nízkoemisní a pro klima příznivé řešení mobility městské dopravy. Kloubový autobus, ať již tankovaný bioplynem či zemním plynem, může být provozován z hlediska emisí CO2 téměř neutrálně, čímž dosahuje úrovně plně elektrických vozidel. Dokonce i bez použití bioplynu jsou zde emise CO2 o zhruba 17 procent nižší než u dieselových vozidel. Zemní plyn navíc představuje mimořádně hospodárné řešení. Během sledovaného období deseti let ušetří MAN Lion´s City GL CNG ve srovnání s dieselovým autobusem stejné výrobní řady díky nižším nákladům na palivo přibližně 15 procent z celkových nákladů životního cyklu autobusu.
(lan)