Renault Trucks

Nový Master měl premiéru v Birminghamu

Nový Master měl premiéru v Birminghamu

Na konci dubna na veletrhu Commercial Vehicle Show v Birminghamu byl slavnostně představen nový Renault Master. Nové užitkové vozidlo, které bude nabízeno s hmotností 2,8 do 4,5 tuny, se pyšní novým designem, motory v nových výkonových řadách, technologií biturbo a je sériově vybavováno systémy ESC a Eco-Mode, které podporují nižší spotřebu paliva.

Nový master bude nabízen ve verzi furgon, podvozek, s dvojitou kabinou, jako kombi, bus, plošina s kabinou, s předním nebo zadním pohonem, jednomontáží nebo dvojmontáží pneumatik a s robotizovanou nebo manuální převodovkou. Technologie biturbo (dvě turbodmychadla umístěná za sebou, u motorů s výkonem 99 kW / 135 k a 121 kW / 165 k) pracuje s výkonem jednoho nebo obou turbodmychadel současně a využívá tak maximálního plnicího tlaku ve všech režimech používání motoru. Pro řidiče se tato technologie odráží v komfortu jízdy, zvýšeném výkonu a současně i nižší spotřebě paliva, tedy i nižších emisích CO2.

Zákazník, který se rozhodne pro nový Renault Master, může dále snižovat spotřebu paliva prostřednictvím systému Eco-Mode. Verze s motory 99 kW (135 k) a 121 kW (165 k) jsou tímto systémem vybaveny sériově. Řidič může optimalizovat svoji spotřebu paliva jednoduchou aktivací na přístrojové desce. Nový Renault Master nabízí dále sériově pro verze 99 a 121 kW systém Stop & Start, který automaticky vypne motor při zastavení vozidla. Motor se znovu nastartuje po sešlápnutí pedálu spojky nebo při zařazení rychlosti. V kombinaci s technologií biturbo mohou tyto systémy snížit spotřebu pohonných hmot až o 10 procent. Nový model je vybaven motorem o objemu 2,3 litru Euro 5, který je nabízen v pěti výkonových verzích (99 až 121 kW) pro vozidla vybavená manuální převodovkou a ve dvou (92 a 110 kW) pro vozidla případně vybavená robotizovanou převodovkou.

Elektronická podpora řidiče

Všechny verze nového modelu Renault Master jsou sériově vybaveny systémem elektronické kontroly stability trajektorie vozidla ESC. Pro snadnější ovládání a optimální bezpečnost je v systému ESC integrován pomocný systém rozjezdu do svahu (Hill Start Aid), posilovač nouzového brzdění (Emergency Brake Assist), systém elektronické kontroly trakce (Extended Grip), funkce kontroly stability přípojného vozidla (Trailer Swing Assist), adaptivní kontrola nákladu (Adaptative Load Control) a systém ochrany proti převrácení (Anti rollover control System). Ve verzích kombi je také k dispozici systém monitorující tlak v pneumatikách.

(lan)

spinner