29. listopadu 2014
Nabídka společnosti Renault sahá od lehkých užitkových vozidel až po těžká silniční a stavební. Jedním ze zástupců lehké řady je nový Renault Master, dostupný ve verzích od 2,8 do 4,5 tuny. Charakterizuje jej nový design, vylepšený výkon pohonných jednotek, technologie dvojitého turba, systém ESC v sériové výbavě a ekomód pro snížení spotřeby paliva.
Renault nabízí model Master v provedení valník, podvozek pro nástavby podle přání zákazníka, jako crew cab, kombi i autobus. Novinka je určena především pro zákazníky provozující dopravu v podmínkách města. Verze modelu Master s pohonnými jednotkami o výkonu 99 a 121 kW (135 a 165 k) jsou vybaveny systémem Twin Turbo. Technologie nízkotlakého a vysokotlakého turba může pracovat střídavě či společně, motor však vždy pracuje s maximálním tlakem přeplňování v různých fázích využití pohonné jednotky. Řidiči toto řešení dává velký komfort řízení, zvyšuje výkon vozidla a současně snižuje spotřebu paliva, tedy i emisí CO2.
Další možností pro snížení spotřeby pohonných hmot je použití ekomódu. Verze s motory o výkonu 99 a 121 kW (135 a 165 k) jsou vybaveny systémem standardně. Řidiči pak stačí pouze stisknout tlačítko Eco-Mode na palubní desce. U stejných motorizací je sériově zaveden i systém Start & Stop, který vypne motor automaticky při zastavení na semaforech. Motor znovu nastartuje aktivací spojky nebo zařazením prvního rychlostního stupně. Výrobce uvádí, že v kombinaci s technologií dvojitého turba lze takto dosáhnout snížení spotřeby pohonných hmot až o 10 procent.
Nejnovější generaci masteru pohání motor o objemu 2,3 litru splňující normu Euro 5b+, který je k dispozici v široké řadě výkonů: pět výkonnostních verzí pohonné jednotky pro vozidla vybavená manuální převodovkou 81 až 121 kW (110 až 165 k) a dvě výkonnostní verze 92 a 110 kW (125 a 150 k) pro provedení masteru s automatizovanou manuální převodovkou.
Podpůrné systémy
Všechny varianty nového modelu Master jsou sériově vybaveny systémem elektronické kontroly stability ESC. Pro obratnost vozu a optimální bezpečí je ESC doplněn podporou rozjezdu do kopce Hill Start Aid a asistenční systém Emergency Break Assist napomáhá s nouzovým brzděním. Master je dále vybaven systémem elektronické kontroly trakce Extended Grip, systémem stability návěsu Trailer Swing Assist, systémem adaptace na hmotnost nákladu Adaptive Load Control a systémem zabraňujícím převrácení vozidla Anti Rollover Control System. Pro zlepšení výhledu a maximální bezpečí může být sluneční clona spolucestujícího vybavena zpětným zrcátkem na pokrytí slepého místa zorného pole.